martlmadidebloba.ge
 
     
 
თავფურცელი
მრწამსი
განმარტება
ცხოვრება
მოღვაწეობა
ცოდვები
საცდურები
გარდაცვალება
პატერიკები
წმინდანები
ისტორია
დღესასწაულები
გალერეა
კონტაქტი

საინტერესო გამოცემები

 
 
გემი - ეკლესიის სიმბოლო
     
 

ანბანური საძიებელი

აბორტი
აზრები
ათი მცნების განმარტება
ათონის ისტორია
ამპარტავნება
ანბანი
ანბანური პატერიკი
ანგელოზები
ასტროლოგია
აღზრდა
აღსარება
ბედნიერება
ბიოდინამიური მეურნეობა
ბოლო ჟამი
განკითხვა
განსაცდელი
გინება
დიალოღონი
ეკლესია
ეკლესიის ისტორია
ეკლესიური ცხოვრება
ეკუმენიზმი
ესქატოლოგია
ეფრემ ასურის სწავლანი
ვერცხლისმოყვარება
ვნებები
ზიარება
თავისუფლება
თანამედროვე მაგია
თანამედროვე ცოდვები
იესოს ლოცვა
ინდუიზმი
ინკვიზიცია
ინტერნეტი და ბავშვები
ინტერნეტ-დამოკიდებულება
იოგა
იულიუსის კალენდარი
ლიმონარი
ლიტურგია
ლოცვა
მარხვა
მეგობრობა
მეზვერე და ფარისეველი
მისტიკა
მიტევება
მკითხაობა
მოდა, შემკობა
მონაზვნობა
მოძღვარი
მოძღვრობა
მოწყალება
მსხვერპლი
მცნებები
მწვალებლობა
ნათლისღების საიდუმლო
ნარკომანია
ოკულტიზმი
რეინკარნაცია
რელიგიები
როკ-მუსიკა
რწმენა
საზვერეები
საიქიოდან დაბრუნებულები
სამსჯავრო
სამღვდელოება
სარწმუნოება
საუკუნო ხვედრი
სიბრძნე
სიზმარი
სიკეთე
სიკვდილი
სიმდაბლე
სინანული
სინდისი
სინკრეტიზმი
სიყვარული
სიცრუე
სიძვის ცოდვა
სნეულება
სოდომური ცოდვის შესახებ
სულიერი ომი
ტელევიზორი
ტერმინები
უბიწოება
„უცხოპლანეტელები“
ფერეიდანში გადასახლება
ქრისტიანები
ღვთის შიში
ღვინო
ყრმების განსაცდელები
შური
ჩვევები
ცეცხლი
ცოდვა
ცოდვები
ცოდვის ხედვა
წერილი ათონიდან
ხათხა-იოგა
ხიბლი
ხუცური
ჯოჯოხეთური ექსპერიმენტი
 
წმ. აბო თბილელი
წმ. არსენ კაბადოკიელი
წმ. კოლაელი ყრმები
წმ მარკოზ ეფესელი
წმ. მაქსიმე აღმსარებელი
წმ ნექტარიოს ეგინელი
წმ. ნინო
წმ. სვინკლიტიკია
 
ხარება
ბზობა
დიდი პარასკევი
აღდგომა
ამაღლება
სულთმოფენობა
ღვთისმშობლის შობა
ჯვართამაღლება
ღვთისმშობლის ტაძრად მიყვანება
შობა უფლისა
ნათლისღება
მიგებება
ფერისცვალება
მიძინება
პეტრე-პავლობა
იოანე ნათლისმცემელის თავისკვეთა
სვეტიცხოვლობა
გიორგობა
მთავარანგელოზთა კრება
ნიკოლოზობა
ნინოობა
 
ათონის მთა
ატენის სიონი
ბეთანია
ვარძია
იშხანი
კაბადოკია
ოშკი
საფარა
სვანური ხატები
ყინწვისი
შიომღვიმე
ხანძთა
ხახული
 

 

კანდელი

 

 

ეკლესიური ცხოვრებისა და საეკლესიო წესებისათვის

თავი 8

სხვა საეკლესიო საკითხები

15. რას ამბობს მართლმადიდებლური მოძღვრება ხალხში გავრცელებული შინაური ცხოველების და ფრინველების შეწირვის წესის შესახებ?

მორწმუნე ადამიანს შეუძლია შესწიროს ცხოველები და ფრინველები ეკლესიას ან გაჭირვებულებს ისევე, როგორც სწირავს თანხას, პროდუქტს ან სხვა რაიმე ნივთს. ამ დროს არ შეიძლება რაიმე რიტუალების შესრულება ან ცხოველების ტაძრის ეზოში ან ტაძარში დაკვლა, მოხარშვა და ა.შ. სოფლებში ცხოველების შეწირვას ხშირად აშკარა წარმართული რიტუალები ახლავს თან – ე.წ. დეკანოზების მიერ არაეკლესიური „ლოცვების“ წარმოთქმა, საქონლის ბეწვის შეტრუსვა, ყურის გაჭრა, მათი სისხლით შუბლზე ჯვრების გამოსახვა, პირუტყვის კლდიდან გადაჩეხვა და ა.შ. როგორც წესი, ამ მსხვერპლშეწირვას მოსდევს ღრეობა, ჩხუბი და ზოგჯერ უბედური შემთხვევებიც. ეს ყოველივე ქრისტიანობის არცოდნის და ეკლესიას ჩამოშორებული წინაპრების ბრმად მიდევნების შედეგია. საქართველოს ეკლესიის მნათობის, წმ ექვთიმე მთაწმინდელის მიერ შედგენილ „მცირე სჯულისკანონში“ ვკითხულობთ: „ესეც გვეუწყა, რომ სომხეთის ქვეყანაში საკლავს დაკლავენ და დაკვლის დროს მღვდელი ლოცვას ამბობს იმ მოზვერზე ან ცხვარზე, და ის ხორცი შეაქვთ ეკლესიაში და აძლევენ მღვდლებს ნაწილს, ძველი რჯულის მსგავსად, როგორც იქმოდნენ ებრაელები. ეს წესი კათოლიკე (საყოველთაო) ეკლესიისთვის მიუღებელია. ამიტომაც განწესებით ვბრძანებთ, რომ მოისპოს იგი. ხოლო თუკი ვინმე წმინდანების ან მიცვალებულთა მოსახსენებელს გადაიხდის, ეკლესიაში მიიტანოს ზეთი, საკმეველი, სანთელი, სეფისკვერი, ზედაშე (საეკლესიო ღვინო) და მარცვალი (ხორბალი), და მარცვლის კურთხევა წარმოთქვას მღვდელმა და გაუნაწილოს შეკრებილებს სეფისკვერის განატეხი, მარცვალი, და სარღვნელი (ღვინო), და ეს საკმარისი იყოს ეკლესიაში. ხოლო თუ საკლავს დაკლავენ, საკლავზე ლოცვის წარმოთქმა არაა განწესებული, არამედ თვითონ მან, ვინც დაკლავს, მადლობა თქვას და დაკლას, გინდა ცხვარი იყოს, გინდა ძროხა, და დაკლას ეკლესიის საზღვრის გარეთ; და ის ხორცი, გინდა მოხარშული და გინდ უმი, გაუყოს გლახაკებს, ან სუფრაზე დადოს და მიწვეულნი ეკლესიის გარეთ ისტუმროს; მღვდლებს თუ მისცემს ნაწილს, სახლში გაუგზავნოს, რაც ენდომება მოსახსენებლის გადამხდელს. ხოლო ვინც ამ წესს დაარღვევს და ძველი სჯულის წესებს შეასრულებს, უზიარებლობით დაისაჯოს“ (კან. 82).

 

შემდეგი

სარჩევი

 

 

 

 

 

 

 

 

დ ა ს ა წ ყ ი ს ი

martlmadidebloba.ge - საეკლესიო საიტი - მართლმადიდებლური ბიბლიოთეკა