martlmadidebloba.ge
 
     
 
თავფურცელი
მრწამსი
განმარტება
ცხოვრება
მოღვაწეობა
ცოდვები
საცდურები
გარდაცვალება
პატერიკები
წმინდანები
ისტორია
დღესასწაულები
გალერეა
კონტაქტი

საინტერესო გამოცემები

 
 
გემი - ეკლესიის სიმბოლო
     
 

ანბანური საძიებელი

აბორტი
აზრები
ათი მცნების განმარტება
ათონის ისტორია
ამპარტავნება
ანბანი
ანბანური პატერიკი
ანგელოზები
ასტროლოგია
აღზრდა
აღსარება
ბედნიერება
ბიოდინამიური მეურნეობა
ბოლო ჟამი
განკითხვა
განსაცდელი
გინება
დიალოღონი
ეკლესია
ეკლესიის ისტორია
ეკლესიური ცხოვრება
ეკუმენიზმი
ესქატოლოგია
ეფრემ ასურის სწავლანი
ვერცხლისმოყვარება
ვნებები
ზიარება
თავისუფლება
თანამედროვე მაგია
თანამედროვე ცოდვები
იესოს ლოცვა
ინდუიზმი
ინკვიზიცია
ინტერნეტი და ბავშვები
ინტერნეტ-დამოკიდებულება
იოგა
იულიუსის კალენდარი
ლიმონარი
ლიტურგია
ლოცვა
მარხვა
მეგობრობა
მეზვერე და ფარისეველი
მისტიკა
მიტევება
მკითხაობა
მოდა, შემკობა
მონაზვნობა
მოძღვარი
მოძღვრობა
მოწყალება
მსხვერპლი
მცნებები
მწვალებლობა
ნათლისღების საიდუმლო
ნარკომანია
ოკულტიზმი
რეინკარნაცია
რელიგიები
როკ-მუსიკა
რწმენა
საზვერეები
საიქიოდან დაბრუნებულები
სამსჯავრო
სამღვდელოება
სარწმუნოება
საუკუნო ხვედრი
სიბრძნე
სიზმარი
სიკეთე
სიკვდილი
სიმდაბლე
სინანული
სინდისი
სინკრეტიზმი
სიყვარული
სიცრუე
სიძვის ცოდვა
სნეულება
სოდომური ცოდვის შესახებ
სულიერი ომი
ტელევიზორი
ტერმინები
უბიწოება
„უცხოპლანეტელები“
ფერეიდანში გადასახლება
ქრისტიანები
ღვთის შიში
ღვინო
ყრმების განსაცდელები
შური
ჩვევები
ცეცხლი
ცოდვა
ცოდვები
ცოდვის ხედვა
წერილი ათონიდან
ხათხა-იოგა
ხიბლი
ხუცური
ჯოჯოხეთური ექსპერიმენტი
 
წმ. აბო თბილელი
წმ. არსენ კაბადოკიელი
წმ. კოლაელი ყრმები
წმ მარკოზ ეფესელი
წმ. მაქსიმე აღმსარებელი
წმ ნექტარიოს ეგინელი
წმ. ნინო
წმ. სვინკლიტიკია
 
ხარება
ბზობა
დიდი პარასკევი
აღდგომა
ამაღლება
სულთმოფენობა
ღვთისმშობლის შობა
ჯვართამაღლება
ღვთისმშობლის ტაძრად მიყვანება
შობა უფლისა
ნათლისღება
მიგებება
ფერისცვალება
მიძინება
პეტრე-პავლობა
იოანე ნათლისმცემელის თავისკვეთა
სვეტიცხოვლობა
გიორგობა
მთავარანგელოზთა კრება
ნიკოლოზობა
ნინოობა
 
ათონის მთა
ატენის სიონი
ბეთანია
ვარძია
იშხანი
კაბადოკია
ოშკი
საფარა
სვანური ხატები
ყინწვისი
შიომღვიმე
ხანძთა
ხახული
 

 

კანდელი

 

 

ზატიკი სიტყვა-სიტყვით ნიშნავს დღესასწაულს (ზოგადად). მაგალითად, ზატიკი აღვსებისაჲ, ზატიკი განცხადებისა (ე.ი. აღდგომის დღესასწაული, ნათლიღების დღესასწაული). უფრო კონკრეტულად "ზატიკი" შემდეგი მნიშვნელობით იხმარება:
(1) პასექის დღესასწაული, უმეტესად ძველი აღთქმისეული (გამ. XII,11; საქმე XII,4; 1 კორ. V,7; ებრ. XI,28);
(2) პერიოდი აღდგომიდან სულთმოფენობამდე;
(3) საღმრთისმსახურო წიგნი, რომელიც შეიცავს მსახურებებს ბრწყინვალე აღდგომიდან ყოველთა წმიდათა კვირიაკის ჩათვლით. ეს წიგნი, ამ პერიოდში, გამოიყენება პარაკლიტონის (რვახმათა) მაგივრად. ეს უკანასკნელი ან საერთოდ არ იგალობება ან როგორც ზატიკის დამხმარე (იგულისხმება ზატიკის პერიოდში).

თვითავაჯი ანუ თვითხმოვანი არის ისეთი დასდებელი, რომელსაც თავისი საკუთარი კილო აქვს და სხვა საგალობლების სანიმუშოც არის.

თავის მოდრეკა. სატაძრო ღმრთისმსახურებისას ზოგჯერ მღვდელმსახურები მლოცველ ხალხს მოუწოდებენ თავები უფალს მოუდრიკონ. ამ დროს მღვდელი თვითონაც ხრის თავს და კითხულობს თავმოდრეკის ლოცვას. ამ ლოცვაში ჩვეულებრივ მღვდელი ღმერთს სთხოვს ხოლმე, რომ მორწმუნე ერზე (ე.ი. ხალხზე) გარდამოავლინოს ლოცვა-კურთხევა. თავის მოდრეკა ნიშანია ღმერთისადმი მორჩილებისა და იმისა, რომ თავთან ერთად გონებასაც ქრისტეს ვუმორჩილებთ. თავის მოდრეკის შემდეგ სხეულის აღმართვა შესანიშნავად გამოხატავს ღმერთის წინაშე პირდაპირ და კეთილ-კადნიერ დგომას, რასაც მხოლოდ უფლის მცნებების მორჩილება და აღსრულება იძლევა. ღმრთისადმი შვილებრივი კადნიერება გვენიჭება მას შემდეგ, რაც გონებასა და გულს ქრისტეს დავუმორჩილებთ.

 

 

isari

 

 

 

 

 

 

 

 

 

დ ა ს ა წ ყ ი ს ი

martlmadidebloba.ge - საეკლესიო საიტი - მართლმადიდებლური ბიბლიოთეკა