martlmadidebloba.ge
 
     
 
თავფურცელი
მრწამსი
განმარტება
ცხოვრება
მოღვაწეობა
ცოდვები
საცდურები
გარდაცვალება
პატერიკები
წმინდანები
ისტორია
დღესასწაულები
გალერეა
კონტაქტი

საინტერესო გამოცემები

 
 
გემი - ეკლესიის სიმბოლო
     
 

ანბანური საძიებელი

აბორტი
აზრები
ათი მცნების განმარტება
ათონის ისტორია
ამპარტავნება
ანბანი
ანბანური პატერიკი
ანგელოზები
ასტროლოგია
აღზრდა
აღსარება
ბედნიერება
ბიოდინამიური მეურნეობა
ბოლო ჟამი
განკითხვა
განსაცდელი
გინება
დიალოღონი
ეკლესია
ეკლესიის ისტორია
ეკლესიური ცხოვრება
ეკუმენიზმი
ესქატოლოგია
ეფრემ ასურის სწავლანი
ვერცხლისმოყვარება
ვნებები
ზიარება
თავისუფლება
თანამედროვე მაგია
თანამედროვე ცოდვები
იესოს ლოცვა
ინდუიზმი
ინკვიზიცია
ინტერნეტი და ბავშვები
ინტერნეტ-დამოკიდებულება
იოგა
იულიუსის კალენდარი
ლიმონარი
ლიტურგია
ლოცვა
მარხვა
მეგობრობა
მეზვერე და ფარისეველი
მისტიკა
მიტევება
მკითხაობა
მოდა, შემკობა
მონაზვნობა
მოძღვარი
მოძღვრობა
მოწყალება
მსხვერპლი
მცნებები
მწვალებლობა
ნათლისღების საიდუმლო
ნარკომანია
ოკულტიზმი
რეინკარნაცია
რელიგიები
როკ-მუსიკა
რწმენა
საზვერეები
საიქიოდან დაბრუნებულები
სამსჯავრო
სამღვდელოება
სარწმუნოება
საუკუნო ხვედრი
სიბრძნე
სიზმარი
სიკეთე
სიკვდილი
სიმდაბლე
სინანული
სინდისი
სინკრეტიზმი
სიყვარული
სიცრუე
სიძვის ცოდვა
სნეულება
სოდომური ცოდვის შესახებ
სულიერი ომი
ტელევიზორი
ტერმინები
უბიწოება
„უცხოპლანეტელები“
ფერეიდანში გადასახლება
ქრისტიანები
ღვთის შიში
ღვინო
ყრმების განსაცდელები
შური
ჩვევები
ცეცხლი
ცოდვა
ცოდვები
ცოდვის ხედვა
წერილი ათონიდან
ხათხა-იოგა
ხიბლი
ხუცური
ჯოჯოხეთური ექსპერიმენტი
 
წმ. აბო თბილელი
წმ. არსენ კაბადოკიელი
წმ. კოლაელი ყრმები
წმ მარკოზ ეფესელი
წმ. მაქსიმე აღმსარებელი
წმ ნექტარიოს ეგინელი
წმ. ნინო
წმ. სვინკლიტიკია
 
ხარება
ბზობა
დიდი პარასკევი
აღდგომა
ამაღლება
სულთმოფენობა
ღვთისმშობლის შობა
ჯვართამაღლება
ღვთისმშობლის ტაძრად მიყვანება
შობა უფლისა
ნათლისღება
მიგებება
ფერისცვალება
მიძინება
პეტრე-პავლობა
იოანე ნათლისმცემელის თავისკვეთა
სვეტიცხოვლობა
გიორგობა
მთავარანგელოზთა კრება
ნიკოლოზობა
ნინოობა
 
ათონის მთა
ატენის სიონი
ბეთანია
ვარძია
იშხანი
კაბადოკია
ოშკი
საფარა
სვანური ხატები
ყინწვისი
შიომღვიმე
ხანძთა
ხახული
 

 

კანდელი

 

 

ორნამენტორნამენტორნამენტ

„მუნჯი“ მონაზონი

 

ერთი მამა ჰყვებოდა, რომ ვინმე სწავლული, კეთილმსახური თეოპოლელი (ალექსანდრიელი) კაცი ემუდარებოდა ერთ დაყუდებულს, მიეღო თავისთან და ბერად აღეკვეცა.

– წადი, გაყიდე ყველაფერი, რაც გაგაჩნია, უფლის მცნების თანახმად გლახაკებს დაურიგე და მერე მიგიღებ. – უთხრა ბერმა.

ის კაცი წავიდა, შეასრულა რაც უთხრეს, და უკან დაბრუნდა.

მაშინ ბერი ისევ ეუბნება:

– აი კიდევ რა მცნება უნდა აღასრულო: არ ილაპარაკო.

ის დათანხმდა და ხუთი წლის განმავლობაში მდუმარებას იმარხავდა. მაშინ ყველამ, ვინც კი იცნობდა, მისი განდიდება დაიწყო. ბერმა შეიტყო ამის შესახებ და უთხრა:

– შენთვის აქ ყოფნა სასარგებლო არ არის. გაგზავნი ეგვიპტეში, საერთო საცხოვრებელ მონასტერში.

იგი ასეც მოიქცა, მაგრამ როდესაც მიდიოდა, ბერმა არ უთხრა, გაეგრძელებინა დუმილი თუ არა. და მანაც განაგრძო დუმილი მცნების მიხედვით.

აბბას, რომელმაც იგი მიიღო, სურდა შეემოწმებინა, მართლა მუნჯი იყო თუ არა. მან ის წერილით გაგზავნა მდინარის ადიდების დროს, რომ ის უკან მობრუნებულიყო და ნებით თუ უნებლიედ ეთქვა, რომ ვერ შეძლო გადასვლა. მაგრამ ის მივიდა მდინარესთან და მუხლი მოიდრიკა. ამ დროს მოცურდა ნიანგი, მონაზონი ზურგზე შეისვა და მეორე ნაპირზე გადაიყვანა. ამასთანავე, თვითონ აბბამ მას ერთი ძმა გააყოლა, რომ ენახა რას იზამდა. ამ ძმამ ყველაფერი დაინახა, დაბრუნდა და მოუყვა აბბას და ძმებს. მათ მოისმინეს და შეძრწუნდნენ.

მოვიდა დრო და ის მონაზონი აღესრულა. მაშინ აბბამ მის გამომგზავნელ დაყუდებულს  შეუთვალა: „ის მუნჯი, რომელიც შენ გამოგზავნე, ღვთის ანგელოზი იყო“. დაყუდებულმა უპასუხა: „ის მუნჯი არ იყო, უბრალოდ იცავდა იმ მცნებას, რომელიც სულ თავიდან მივეცი, ამიტომაც რჩებოდა მუნჯად“.

როდესაც ეს ყველამ მოისმინა, გაოცდნენ და ღმერთი ადიდეს.

„ევერგეტინოსი“, ტ.1, თ. 33,5

 

უკან

 

 

 

 

 

 

 

 

 

დ ა ს ა წ ყ ი ს ი

martlmadidebloba.ge - საეკლესიო საიტი - მართლმადიდებლური ბიბლიოთეკა