martlmadidebloba.ge
 
     
 
თავფურცელი
მრწამსი
განმარტება
ცხოვრება
მოღვაწეობა
ცოდვები
საცდურები
გარდაცვალება
პატერიკები
წმინდანები
ისტორია
დღესასწაულები
გალერეა
კონტაქტი

საინტერესო გამოცემები

 
 
გემი - ეკლესიის სიმბოლო
     
 

ანბანური საძიებელი

აბორტი
აზრები
ათი მცნების განმარტება
ათონის ისტორია
ამპარტავნება
ანბანი
ანბანური პატერიკი
ანგელოზები
ასტროლოგია
აღზრდა
აღსარება
ბედნიერება
ბიოდინამიური მეურნეობა
ბოლო ჟამი
განკითხვა
განსაცდელი
გინება
დიალოღონი
ეკლესია
ეკლესიის ისტორია
ეკლესიური ცხოვრება
ეკუმენიზმი
ესქატოლოგია
ეფრემ ასურის სწავლანი
ვერცხლისმოყვარება
ვნებები
ზიარება
თავისუფლება
თანამედროვე მაგია
თანამედროვე ცოდვები
იესოს ლოცვა
ინდუიზმი
ინკვიზიცია
ინტერნეტი და ბავშვები
ინტერნეტ-დამოკიდებულება
იოგა
იულიუსის კალენდარი
ლიმონარი
ლიტურგია
ლოცვა
მარხვა
მეგობრობა
მეზვერე და ფარისეველი
მისტიკა
მიტევება
მკითხაობა
მოდა, შემკობა
მონაზვნობა
მოძღვარი
მოძღვრობა
მოწყალება
მსხვერპლი
მცნებები
მწვალებლობა
ნათლისღების საიდუმლო
ნარკომანია
ოკულტიზმი
რეინკარნაცია
რელიგიები
როკ-მუსიკა
რწმენა
საზვერეები
საიქიოდან დაბრუნებულები
სამსჯავრო
სამღვდელოება
სარწმუნოება
საუკუნო ხვედრი
სიბრძნე
სიზმარი
სიკეთე
სიკვდილი
სიმდაბლე
სინანული
სინდისი
სინკრეტიზმი
სიყვარული
სიცრუე
სიძვის ცოდვა
სნეულება
სოდომური ცოდვის შესახებ
სულიერი ომი
ტელევიზორი
ტერმინები
უბიწოება
„უცხოპლანეტელები“
ფერეიდანში გადასახლება
ქრისტიანები
ღვთის შიში
ღვინო
ყრმების განსაცდელები
შური
ჩვევები
ცეცხლი
ცოდვა
ცოდვები
ცოდვის ხედვა
წერილი ათონიდან
ხათხა-იოგა
ხიბლი
ხუცური
ჯოჯოხეთური ექსპერიმენტი
 
წმ. აბო თბილელი
წმ. არსენ კაბადოკიელი
წმ. კოლაელი ყრმები
წმ მარკოზ ეფესელი
წმ. მაქსიმე აღმსარებელი
წმ ნექტარიოს ეგინელი
წმ. ნინო
წმ. სვინკლიტიკია
 
ხარება
ბზობა
დიდი პარასკევი
აღდგომა
ამაღლება
სულთმოფენობა
ღვთისმშობლის შობა
ჯვართამაღლება
ღვთისმშობლის ტაძრად მიყვანება
შობა უფლისა
ნათლისღება
მიგებება
ფერისცვალება
მიძინება
პეტრე-პავლობა
იოანე ნათლისმცემელის თავისკვეთა
სვეტიცხოვლობა
გიორგობა
მთავარანგელოზთა კრება
ნიკოლოზობა
ნინოობა
 
ათონის მთა
ატენის სიონი
ბეთანია
ვარძია
იშხანი
კაბადოკია
ოშკი
საფარა
სვანური ხატები
ყინწვისი
შიომღვიმე
ხანძთა
ხახული
 

 

კანდელი

 

 

ათი მცნების განმარტება

 

თავი მესამე

ორ სჯულისფიცრად მცნებათა გაყოფის შესახებ

 

კითხვა: რას ნიშნავს ათი მცნების გაყოფა ორ სჯულისფიცრად?

 

პასუხი: ეს ნიშნავს, რომ მათზე აისახა ორი სახის სიყვარული: ღვთისა და მოყვასისა. ამიტომაც გვეკისრება ორგვარი მოვალეობა.

 

კითხვა: იესო ქრისტე ხომ არ ამბობს რამეს ამის შესახებ?

 

პასუხი: შეკითხვაზე – "რომელი მცნებაჲ უფროჲს არს სჯულსა შინა?" – მან მიუგო: "შეიყუარო უფალი ღმერთი შენი ყოვლითა გულითა შენითა და ყოვლითა სულითა შენითა და ყოვლითა გონებითა შენითა. ესე არს დიდი და პირველი მცნებაჲ. და მეორე, მსგავსი ამისი: შეიყუარო მოყუასი შენი, ვითარცა თავი თვისი. ამათ ორთა მცნებათა ყოველი სჯული და წინაწარმეტყუელნი დამოკიდებულ არიან" (მათ. 22,36-40).

 

კითხვა: ყველა ადამიანი ჩვენი მოყვასია?

 

პასუხი: ყველა, რაკი ყველა ერთი ღმერთის ქმნილებაა და ერთი ადამიანიდან წარმოიშვა. მაგრამ ერთმორწმუნენი ორმაგად მახლობელნი არიან ჩვენთვის, როგორც ერთი ზეციური მამის შვილნი იესო ქრისტეს სარწმუნოებით (შდრ. ფილიპ. 3,9).

 

კითხვა: რატომ არ არსებობს საკუთარი თავის მიმართ სიყვარულის მცნებაც?

 

პასუხი: იმიტომ, რომ მცნების გარეშეც, ბუნებრივად, "არავინ სადა თავი თვისი მოიძულოს, არამედ ზრდინ და ჰფუფუნებნ მას" (ეფ. 5,29).

 

კითხვა: რა კანონზომიერებით უნდა გვიყვარდეს ღმერთი, მოყვასი და საკუთარი თავი?

 

პასუხი: საკუთარი თავი უნდა გვიყვარდეს მხოლოდ ღვთისთვის და ნაწილობრივ – მოყვასისთვის; მოყვასი – ღვთისთვის, ხოლო ღმერთი უნდა გვიყვარდეს თავად ღვთისთვის და ამასთან – ყველაზე მეტად. საკუთარი თავის სიყვარული მსხვერპლად უნდა შევწიროთ მოყვასის სიყვარულს, ხოლო საკუთარი თავისა და მოყვასის სიყვარული – ღმერთს.

 

"უფროჲსი ამისსა სიყუარული არავის აქუს, რაჲთა სული თვისი დადვას მეგობართა თვისთათვის" (იოან. 15,13).

 

"რომელსა უყუარდეს მამაჲ ანუ დედაჲ უფროჲს ჩემსა, არა არს იგი ჩემდა ღირს; და რომელსა უყუარდეს ძე ანუ ასული უფროჲს ჩემსა, იგი არა არს ჩემდა ღირს" (მათ. 10,37), – ბრძანებს იესო ქრისტე.

 

კითხვა: თუკი მთელი სჯულის გადმოცემა შესაძლებელია ორი მცნებით, მაშინ ათი მცნება რატომღა მოგვეცა?

 

პასუხი: იმიტომ, რომ უფრო ცხადი წარმოდგენა გვქონდეს ღვთისა და მოყვასის მიმართ ჩვენს მოვალეობებზე.

 

კითხვა: რომელი მცნებების თანახმად გვეკისრება ღვთის მიმართ მოვალეობანი?

 

პასუხი: პირველი ოთხის თანახმად.

 

კითხვა: სახელდობრ, რა მოვალეობანი გვეკისრება?

 

პასუხი: პირველი მცნება გვავალებს, შევიცნოთ ჭეშმარიტი ღმერთი და პატივი მივაგოთ.

 

მეორე – ვერიდოთ ცრუ ღმერთთა თაყვანისცემას.

 

მესამე – არ დავარღვიოთ ღვთისადმი თაყვანისცემა სიტყვითაც კი.

 

მეოთხე – წესიერად და გულმოდგინედ აღვასრულოთ ღვთის თაყვანისცემის საქმენი.

 

კითხვა: რომელი მცნებების თანახმად გვეკისრება მოვალეობები მოყვასის მიმართ?

 

პასუხი: უკანასკნელი ექვსი მცნების თანახმად.

 

კითხვა: რა მოვალეობებზეა საუბარი?

 

პასუხი: მეხუთე მცნება გვავალებს, გვიყვარდეს მოყვასი და პატივი ვცეთ მას, განსაკუთრებით ჩვენს ახლობლებს, მშობლებით დაწყებული.

 

მეექვსე მცნება – საფრთხე არ შევუქმნათ მოყვასთა სიცოცხლეს.

 

მეშვიდე – არ შეურაცხვყოთ მათი ზნეობრივი სიწმინდე.

 

მერვე – არ ხელვყოთ მათი საკუთრება.

 

მეცხრე – არ ვავნოთ მათ სიტყვით.

 

მეათე – არ ვუსურვოთ ცუდი.

 

კითხვა: შედის თუ არა ათ მცნებაში საკუთარი თავის მიმართ მოვალეობანიც?

 

პასუხი: ისინი შედის მოყვასის მიმართ მოვალეობის ცნებებში იმიტომ, რომ მოყვასი საკუთარი თავივით უნდა გვიყვარდეს.

 

შემდეგი თავი

ათი მცნება და სარჩევი

 

isari

 

 

 

 

 

 

 

დ ა ს ა წ ყ ი ს ი

martlmadidebloba.ge - საეკლესიო საიტი - მართლმადიდებლური ბიბლიოთეკა