martlmadidebloba.ge
 
     
 
თავფურცელი
მრწამსი
განმარტება
ცხოვრება
მოღვაწეობა
ცოდვები
საცდურები
გარდაცვალება
პატერიკები
წმინდანები
ისტორია
დღესასწაულები
გალერეა
კონტაქტი

საინტერესო გამოცემები

 
 
გემი - ეკლესიის სიმბოლო
     
 

ანბანური საძიებელი

აბორტი
აზრები
ათი მცნების განმარტება
ათონის ისტორია
ამპარტავნება
ანბანი
ანბანური პატერიკი
ანგელოზები
ასტროლოგია
აღზრდა
აღსარება
ბედნიერება
ბიოდინამიური მეურნეობა
ბოლო ჟამი
განკითხვა
განსაცდელი
გინება
დიალოღონი
ეკლესია
ეკლესიის ისტორია
ეკლესიური ცხოვრება
ეკუმენიზმი
ესქატოლოგია
ეფრემ ასურის სწავლანი
ვერცხლისმოყვარება
ვნებები
ზიარება
თავისუფლება
თანამედროვე მაგია
თანამედროვე ცოდვები
იესოს ლოცვა
ინდუიზმი
ინკვიზიცია
ინტერნეტი და ბავშვები
ინტერნეტ-დამოკიდებულება
იოგა
იულიუსის კალენდარი
ლიმონარი
ლიტურგია
ლოცვა
მარხვა
მეგობრობა
მეზვერე და ფარისეველი
მისტიკა
მიტევება
მკითხაობა
მოდა, შემკობა
მონაზვნობა
მოძღვარი
მოძღვრობა
მოწყალება
მსხვერპლი
მცნებები
მწვალებლობა
ნათლისღების საიდუმლო
ნარკომანია
ოკულტიზმი
რეინკარნაცია
რელიგიები
როკ-მუსიკა
რწმენა
საზვერეები
საიქიოდან დაბრუნებულები
სამსჯავრო
სამღვდელოება
სარწმუნოება
საუკუნო ხვედრი
სიბრძნე
სიზმარი
სიკეთე
სიკვდილი
სიმდაბლე
სინანული
სინდისი
სინკრეტიზმი
სიყვარული
სიცრუე
სიძვის ცოდვა
სნეულება
სოდომური ცოდვის შესახებ
სულიერი ომი
ტელევიზორი
ტერმინები
უბიწოება
„უცხოპლანეტელები“
ფერეიდანში გადასახლება
ქრისტიანები
ღვთის შიში
ღვინო
ყრმების განსაცდელები
შური
ჩვევები
ცეცხლი
ცოდვა
ცოდვები
ცოდვის ხედვა
წერილი ათონიდან
ხათხა-იოგა
ხიბლი
ხუცური
ჯოჯოხეთური ექსპერიმენტი
 
წმ. აბო თბილელი
წმ. არსენ კაბადოკიელი
წმ. კოლაელი ყრმები
წმ მარკოზ ეფესელი
წმ. მაქსიმე აღმსარებელი
წმ ნექტარიოს ეგინელი
წმ. ნინო
წმ. სვინკლიტიკია
 
ხარება
ბზობა
დიდი პარასკევი
აღდგომა
ამაღლება
სულთმოფენობა
ღვთისმშობლის შობა
ჯვართამაღლება
ღვთისმშობლის ტაძრად მიყვანება
შობა უფლისა
ნათლისღება
მიგებება
ფერისცვალება
მიძინება
პეტრე-პავლობა
იოანე ნათლისმცემელის თავისკვეთა
სვეტიცხოვლობა
გიორგობა
მთავარანგელოზთა კრება
ნიკოლოზობა
ნინოობა
 
ათონის მთა
ატენის სიონი
ბეთანია
ვარძია
იშხანი
კაბადოკია
ოშკი
საფარა
სვანური ხატები
ყინწვისი
შიომღვიმე
ხანძთა
ხახული
 

 

კანდელი

 

 

„ნეტარ არს, რომელმან გულისხმა-ყოს გლახაკისა და დავრდომილისაჲ, დღესა ბოროტსა იხსნას იგი უფალმან“ (ფსალმ. 40,1).

წმ. ათანასე დიდი:

„ნეტარ არს, რომელმან გულისხმა-ყოს გლახაკისა და დავრდომილისაჲ“. გლახაკსა და დავრდომილს ქრისტეს უწოდებს, თანახმად თქმულისა: „თქუენთვის დაგლახაკნა მდიდარი იგი“ (2 კორ. 8,9). ფსალმუნთმგალობელმა წინასწარმეტყველებას წაუმძღვარა ზნეობრივი სწავლება, რათა ფსალმუნი ორივე მხრივ სასარგებლო ყოფილიყო. ვის სანატრელჰყოფს იგი? რომელმაც გულისხმაყოს გლახაკისა და დავრდომილისა, ანუ ვისაც ესმის, რომ ქრისტე, მდიდარი, იმისათვის დაგლახაკნა, რათა ჩვენც შევიწყალოთ გლახაკნი, როგორც ჩვენი მაცხოვრისა და მსაჯულის ძმები. ამიტომაც ნეტარია, ვინც ფიქრობს გლახაკებზე, როგორც საჭიროა, ანუ ვინც გულისხმაყოფს სიგლახაკეს, რომელიც თავსიდვა ქრისტემ ჩვენი გულისთვის. რა სარგებლობა მოაქვს გლახაკთმოყვარებას? „დღესა ბოროტსა იხსნას იგი უფალმან“ – მიანიშნებს სამსჯავროს დღეზე, რომელიც ცოდვილებს მოუტანს ურვასა და ტკივილს, ხოლო გლახაკთმოყვარეებს იხსნის უფალი. რამეთუ გადაიხდის მათ ვალს კაცთმოყვარებით, როგორც მსესხებელი მათგან მოწყალებისა, ვითარცა სთქვა სოლომონის მიერაც: „ავასხის უფალსა, რომელი სწალობნ გლახაკსა“ (იგავ. 19,17), და თავისი ბაგეებითაც: „რაოდენი უყავთ ერთსა ამას მცირეთაგანსა ძმათა ჩემთასა, იგი მე მიყავთ“ (მათ. 25,40). „დღესა ბოროტსა იხსნას იგი უფალმან“. ბოროტ დღეს უწოდებს განსაცდელებისა და მტრების თავდასხმებს. ვფიქრობ, მიგვანიშნებს, რომ სამსჯავროს დღე საშინელი და წარმწყმედელი იქნება უსჯულოთათვის. და ჰპირდება, რომ ამ სიგლახაკის სრული გულისხმისყოფა გაათავისუფლებს მას (გულისხმისმყოფელს) საშინელი დღის უბედურებებისგან.

წმ. იოანე ოქროპირი:

ნეტარია, ვისაც აქვს გულისხმისყოფა გლახაკისა, ანუ ვინც იცის, რას ნიშნავს იყო გლახაკი, ვისაც ესმის მისი მწუხარება. ვინც მისი მწუხარება იცის, ის უეჭველად მოწყალე იქნება მის მიმართ.

 

isari

 

 

 

 

 

 

 

 

 

დ ა ს ა წ ყ ი ს ი

martlmadidebloba.ge - საეკლესიო საიტი - მართლმადიდებლური ბიბლიოთეკა