martlmadidebloba.ge
 
     
 
თავფურცელი
მრწამსი
განმარტება
ცხოვრება
მოღვაწეობა
ცოდვები
საცდურები
გარდაცვალება
პატერიკები
წმინდანები
ისტორია
დღესასწაულები
გალერეა
კონტაქტი

საინტერესო გამოცემები

 
 
გემი - ეკლესიის სიმბოლო
     
 

ანბანური საძიებელი

აბორტი
აზრები
ათი მცნების განმარტება
ათონის ისტორია
ამპარტავნება
ანბანი
ანბანური პატერიკი
ანგელოზები
ასტროლოგია
აღზრდა
აღსარება
ბედნიერება
ბიოდინამიური მეურნეობა
ბოლო ჟამი
განკითხვა
განსაცდელი
გინება
დიალოღონი
ეკლესია
ეკლესიის ისტორია
ეკლესიური ცხოვრება
ეკუმენიზმი
ესქატოლოგია
ეფრემ ასურის სწავლანი
ვერცხლისმოყვარება
ვნებები
ზიარება
თავისუფლება
თანამედროვე მაგია
თანამედროვე ცოდვები
იესოს ლოცვა
ინდუიზმი
ინკვიზიცია
ინტერნეტი და ბავშვები
ინტერნეტ-დამოკიდებულება
იოგა
იულიუსის კალენდარი
ლიმონარი
ლიტურგია
ლოცვა
მარხვა
მეგობრობა
მეზვერე და ფარისეველი
მისტიკა
მიტევება
მკითხაობა
მოდა, შემკობა
მონაზვნობა
მოძღვარი
მოძღვრობა
მოწყალება
მსხვერპლი
მცნებები
მწვალებლობა
ნათლისღების საიდუმლო
ნარკომანია
ოკულტიზმი
რეინკარნაცია
რელიგიები
როკ-მუსიკა
რწმენა
საზვერეები
საიქიოდან დაბრუნებულები
სამსჯავრო
სამღვდელოება
სარწმუნოება
საუკუნო ხვედრი
სიბრძნე
სიზმარი
სიკეთე
სიკვდილი
სიმდაბლე
სინანული
სინდისი
სინკრეტიზმი
სიყვარული
სიცრუე
სიძვის ცოდვა
სნეულება
სოდომური ცოდვის შესახებ
სულიერი ომი
ტელევიზორი
ტერმინები
უბიწოება
„უცხოპლანეტელები“
ფერეიდანში გადასახლება
ქრისტიანები
ღვთის შიში
ღვინო
ყრმების განსაცდელები
შური
ჩვევები
ცეცხლი
ცოდვა
ცოდვები
ცოდვის ხედვა
წერილი ათონიდან
ხათხა-იოგა
ხიბლი
ხუცური
ჯოჯოხეთური ექსპერიმენტი
 
წმ. აბო თბილელი
წმ. არსენ კაბადოკიელი
წმ. კოლაელი ყრმები
წმ მარკოზ ეფესელი
წმ. მაქსიმე აღმსარებელი
წმ ნექტარიოს ეგინელი
წმ. ნინო
წმ. სვინკლიტიკია
 
ხარება
ბზობა
დიდი პარასკევი
აღდგომა
ამაღლება
სულთმოფენობა
ღვთისმშობლის შობა
ჯვართამაღლება
ღვთისმშობლის ტაძრად მიყვანება
შობა უფლისა
ნათლისღება
მიგებება
ფერისცვალება
მიძინება
პეტრე-პავლობა
იოანე ნათლისმცემელის თავისკვეთა
სვეტიცხოვლობა
გიორგობა
მთავარანგელოზთა კრება
ნიკოლოზობა
ნინოობა
 
ათონის მთა
ატენის სიონი
ბეთანია
ვარძია
იშხანი
კაბადოკია
ოშკი
საფარა
სვანური ხატები
ყინწვისი
შიომღვიმე
ხანძთა
ხახული
 

 

კანდელი

 

 

წმ. ეპისკოპოსი ეგნატე ბრიანჩანინოვი

 

წერილები

აწინდელი და მომავალი ცხოვრების შესახებ

 

მართალია, ახლახან მოგწერე, მაგრამ შენი 15 აპრილის წერილიდან ვხედავ, რომ შეუძლოდ ხარ, ამიტომ ახლა ამ წერილზე გპასუხობ. მოწყალე უფალმა მოგმადლოს მოთმინება, რომელიც სულში მაშინ იშვება, როცა ჩვენ ღვთის ნებას მივანდობთ თავს და მადლობას ვწირავთ მას მწუხარებისათვის. კარგად თქვა მოწამე ტიბურტმა (ხსენება 22 ნოემბერს) მიწიერი ცხოვრების შესახებ: "გვგონია, რომ არის, და სინამდვილეში არ არის". სწორედ ასეა! იგი თითქოს ჩვენს თვალწინაა, თითქოს ვეხებით კიდეც, მაგრამ ერთთავად ხელიდან გვისხლტება. საუკუნო ცხოვრებაზე კი ტიბურტმა თქვა: "გვგონია, რომ არ არის, და სინამდვილეში არის". და მართლაც, სანამ ამ სოფელში ვართ, გვგონია, რომ აქ სამუდამოდ დავრჩებით, მომავალი ცხოვრება კი არარსებულად წარმოგვიდგება. მაგრამ არა! ვერც კი გავიგებთ, ის ისე მოვა, და მოვა უეჭველად. ნეტარ არიან, ვისაც ღმერთი საუკუნო ცხოვრებისთვის სნეულებებისა და მწუხარებების გზით მოამზადებს, ვინც ამ მწუხარებების წიაღიდან აღიარებს ღვთის წინაშე: "სამართლად ღირსი, რომელი ვქმენით, მოგვეგების, მოგვიხსენე ჩვენ, უფალო, ოდეს მოხვიდე სუფევითა შენითა!"

ხელ-ფეხი მტკივა, განსაკუთრებით – მარჯვენა ფეხი; თავიც ძალიან მტკივა, მაგრამ მთავარ ტკივილს მარცხენა გვერდში ვგრძნობ, მკერდისა და ნეკნების ქვედა ნაწილში, განსაკუთრებით გულის მიდამოებში. ეს ადგილი ხანდახან ისე მტეხავს, თითქოს შუბი მაძგერესო, რის გამოც უკიდურეს უძლურებაში ვვარდები და თავი მომაკვდავი მგონია. ღმერთმა გაცხონოს შერემეტიევის გარდაცვალების შეტყობინებისათვის. უფალმა მოიხილა იგი მძიმე სნეულებით. ჩვენთვის სასარგებლოა ახლობლების სიკვდილის ამბის შეტყობა, რადგან ამგვარი ცნობები საკუთარ სიკვდილს შეგვახსენებენ ხოლმე.

რა უეცრად, რაიმე ხილული მიზეზების გარეშე, აღმოაცენებს სიკვდილის ჩანასახს სულ ნორჩი სისხლი და ხორცი! ეს ჩანასახი ვითარდება და უცებ უკურნებელ სნეულებად ყალიბდება, რომელიც ადამიანს კუბოში აწვენს.

ე. ე.

1862 წლის 22 აპრილი.

 

სარჩევი

 

უკან

 

 

 

 

 

 

 

დ ა ს ა წ ყ ი ს ი

martlmadidebloba.ge - საეკლესიო საიტი - მართლმადიდებლური ბიბლიოთეკა