martlmadidebloba.ge
 
     
 
თავფურცელი
მრწამსი
განმარტება
ცხოვრება
მოღვაწეობა
ცოდვები
საცდურები
გარდაცვალება
პატერიკები
წმინდანები
ისტორია
დღესასწაულები
გალერეა
კონტაქტი

საინტერესო გამოცემები

 
 
გემი - ეკლესიის სიმბოლო
     
 

ანბანური საძიებელი

აბორტი
აზრები
ათი მცნების განმარტება
ათონის ისტორია
ამპარტავნება
ანბანი
ანბანური პატერიკი
ანგელოზები
ასტროლოგია
აღზრდა
აღსარება
ბედნიერება
ბიოდინამიური მეურნეობა
ბოლო ჟამი
განკითხვა
განსაცდელი
გინება
დიალოღონი
ეკლესია
ეკლესიის ისტორია
ეკლესიური ცხოვრება
ეკუმენიზმი
ესქატოლოგია
ეფრემ ასურის სწავლანი
ვერცხლისმოყვარება
ვნებები
ზიარება
თავისუფლება
თანამედროვე მაგია
თანამედროვე ცოდვები
იესოს ლოცვა
ინდუიზმი
ინკვიზიცია
ინტერნეტი და ბავშვები
ინტერნეტ-დამოკიდებულება
იოგა
იულიუსის კალენდარი
ლიმონარი
ლიტურგია
ლოცვა
მარხვა
მეგობრობა
მეზვერე და ფარისეველი
მისტიკა
მიტევება
მკითხაობა
მოდა, შემკობა
მონაზვნობა
მოძღვარი
მოძღვრობა
მოწყალება
მსხვერპლი
მცნებები
მწვალებლობა
ნათლისღების საიდუმლო
ნარკომანია
ოკულტიზმი
რეინკარნაცია
რელიგიები
როკ-მუსიკა
რწმენა
საზვერეები
საიქიოდან დაბრუნებულები
სამსჯავრო
სამღვდელოება
სარწმუნოება
საუკუნო ხვედრი
სიბრძნე
სიზმარი
სიკეთე
სიკვდილი
სიმდაბლე
სინანული
სინდისი
სინკრეტიზმი
სიყვარული
სიცრუე
სიძვის ცოდვა
სნეულება
სოდომური ცოდვის შესახებ
სულიერი ომი
ტელევიზორი
ტერმინები
უბიწოება
„უცხოპლანეტელები“
ფერეიდანში გადასახლება
ქრისტიანები
ღვთის შიში
ღვინო
ყრმების განსაცდელები
შური
ჩვევები
ცეცხლი
ცოდვა
ცოდვები
ცოდვის ხედვა
წერილი ათონიდან
ხათხა-იოგა
ხიბლი
ხუცური
ჯოჯოხეთური ექსპერიმენტი
 
წმ. აბო თბილელი
წმ. არსენ კაბადოკიელი
წმ. კოლაელი ყრმები
წმ მარკოზ ეფესელი
წმ. მაქსიმე აღმსარებელი
წმ ნექტარიოს ეგინელი
წმ. ნინო
წმ. სვინკლიტიკია
 
ხარება
ბზობა
დიდი პარასკევი
აღდგომა
ამაღლება
სულთმოფენობა
ღვთისმშობლის შობა
ჯვართამაღლება
ღვთისმშობლის ტაძრად მიყვანება
შობა უფლისა
ნათლისღება
მიგებება
ფერისცვალება
მიძინება
პეტრე-პავლობა
იოანე ნათლისმცემელის თავისკვეთა
სვეტიცხოვლობა
გიორგობა
მთავარანგელოზთა კრება
ნიკოლოზობა
ნინოობა
 
ათონის მთა
ატენის სიონი
ბეთანია
ვარძია
იშხანი
კაბადოკია
ოშკი
საფარა
სვანური ხატები
ყინწვისი
შიომღვიმე
ხანძთა
ხახული
 

 

კანდელი

 

 

წმ. ეპისკოპოსი ეგნატე ბრიანჩანინოვი

 

წერილები

მწუხარებები სულს მკურნალობენ და ღმერთთან გვაახლოებენ

 

ვისაც უფალი შეიყვარებს და ნეტარი მარადისობისთვის გამოირჩევს, იმას უწყვეტ მწუხარებებსაც მოუვლენს – განსაკუთრებით იმ შემთხვევაში, თუ კაცის სული სოფლისმოყვარებითაა სნეული. მწუხარებათა მოქმედება შხამის მოქმედებას ჰგავს: როგორც შხამი მოაკვდინებს ხორცს, ისევე მწუხარებები მოაკვდინებენ სულს ამა სოფლისათვის, ხორციელი ცხოვრებისათვის, რომელიც დაცემისაგან იშვა და რომელიც არის ნამდვილი სიკვდილი. ამიტომ, ვინც მწუხარებებს უარყოფს, ის საკუთარ ცხონებას უარყოფს: თვით უფალმა თქვა, რომ ვინც მასთან ჯვარის გარეშე მისვლას ცდილობს, არ არის მისი ღირსი. ქრისტეს სიტყვები ჭეშმარიტია და აუცილებლად ასრულდება, ამიტომ უნდა მივდიოთ მას და ჯვარს-ვეცვათ მისი სიტყვისაებრ, თუმცა ამ ჯვარცმას ჩვენი ხორცი ყოველმხრივ ეწინააღმდეგება. მწუხარებების სულგრძელად და მტკიცედ მოთმენისათვის აუცილებელია სარწმუნოება – უნდა გვწამდეს, რომ ყოველგვარი მწუხარება ღვთის დაშვებით მოდის. თუ თმის ერთი ღერიც არ ჩამოგვვარდება ზეციური მამის უნებლიეთ, მით უმეტეს ვერაფერი მოხდება ამაზე უფრო მნიშვნელოვანი ისე, თუ უფალმა არ ინება. ხოლო როცა ღვთის ნებას მორჩილებას ვუცხადებთ და შევთხოვთ, რომ მარადის იგი იყოს ჩვენი წინამძღვარი, მწუხარებებში სიხარული იშვება. მწუხარებებში ნუგეშად გვევლინება მადლიერებაც – როცა ყველაფრისათვის, რაც ხდება, ღმერთის მადლობელნი ვართ.

და პირიქით, დრტვინვა და ჩივილი ამრავლებს მწუხარებებს და აუტანელს ხდის მათ. წმ. ისააკ ასურმა თქვა, ავადმყოფი, რომელიც ქირურგს უძალიანდება, მხოლოდ აძლიერებს თავის ტანჯვასო. ამიტომ დავემორჩილოთ ღმერთს არა მარტო სიტყვით, არამედ გულით, გონებითაც და საქმითაც. მოვიძულოთ ეს სოფელიც და მისეული წარმოდგენაც, რადგან მაცხოვარი გვეუბნება: "რამეთუ რომელსა-იგი სირცხვილ უჩნდეს ჩემი და სიტყუათა ჩემთაჲ, ნათესავსა ამას მემრუშესა და ცოდვილსა, ძემანცა კაცისამან არცხვინოს მას, რაჟამს მოვიდეს დიდებითა მამისა თვისისაჲთა ანგელოზთა თანა წმიდათა" (მარკ. 8. 38). თუ ქრისტიანი ცდილობს, იყოს საყვარელი ამა სოფლისათვის, ის კარგავს კადნიერებას ღვთის წინაშე, ხოლო თუ სოფელს მოიძულებს, ხდება "თვისი" ღვთისათვის და კადნიერად შეუვრდება მას, სწამს მისი სიტყვა სწორედ ისე, როგორც სიტყვა ღვთისა და არა ორგულებით – ორგულება, მასთან შეერთებული ურწმუნოების გამო, ასუსტებს ამ სიტყვის მოქმედებას.

აღსდექით, მოწყინების ძილში დანთქმულნო! ორგულების მიერ დახსნილებაში ჩავარდნილნო, სარწმუნოებით განიმტკიცეთ თავი! გულის გასასტიკება გულმოდგინე ლოცვითა და ცრემლებით მოამდოვრეთ, სიმდაბლით მიეახლეთ უფალს და შემოვა თქვენში მისი მადლი და მისი სიტყვა, რომელიც აღადგენს თქვენს მომკვდარ სულებს. თუ უფლის სიტყვას განვსჯით და ვგმობთ, ის არავითარ სარგებლობას არ მოგვიტანს, ხოლო თუ სიმდაბლით ვღებულობთ, მაშინ, გარეგნული სიმკაცრის მიუხედავად, მისი ნაყოფი იქნება ჭეშმარიტების შეცნობისა და მიღებისაგან შობილი სულიერი ნუგეში, და ამ ჭეშმარიტებაშია სწორედ ცხონება.

 

სარჩევი

 

უკან

 

 

 

 

 

 

 

დ ა ს ა წ ყ ი ს ი

martlmadidebloba.ge - საეკლესიო საიტი - მართლმადიდებლური ბიბლიოთეკა