martlmadidebloba.ge
 
     
 
თავფურცელი
მრწამსი
განმარტება
ცხოვრება
მოღვაწეობა
ცოდვები
საცდურები
გარდაცვალება
პატერიკები
წმინდანები
ისტორია
დღესასწაულები
გალერეა
კონტაქტი
საინტერესო გამოცემები
გემი - ეკლესიის სიმბოლო
     
 

ანბანური საძიებელი

აბორტი
აზრები
ათი მცნების განმარტება
ათონის ისტორია
ამპარტავნება
ანბანი
ანბანური პატერიკი
ანგელოზები
ასტროლოგია
აღზრდა
აღსარება
ბედნიერება
ბოლო ჟამი
განკითხვა
განსაცდელი
გინება
დიალოღონი
ეკლესია
ეკლესიის ისტორია
ეკლესიური ცხოვრება
ეკუმენიზმი
ესქატოლოგია
ვერცხლისმოყვარება
ვნებები
ზიარება
თავისუფლება
თანამედროვე მაგია
თანამედროვე ცოდვები
იესოს ლოცვა
ინდუიზმი
ინკვიზიცია
ინტერნეტ-დამოკიდებულება
იოგა
იულიუსის კალენდარი
ლიმონარი
ლიტურგია
ლოცვა
მარხვა
მეგობრობა
მეზვერე და ფარისეველი
მისტიკა
მიტევება
მკითხაობა
მოდა, შემკობა
მონაზვნობა
მოძღვარი
მოძღვრობა
მოწყალება
მსხვერპლი
მცნებები
მწვალებლობა
ნათლისღების საიდუმლო
ნარკომანია
ოკულტიზმი
რეინკარნაცია
რელიგიები
როკ-მუსიკა
რწმენა
საზვერეები
საიქიოდან დაბრუნებულები
სამსჯავრო
სამღვდელოება
სარწმუნოება
საუკუნო ხვედრი
სიბრძნე
სიზმარი
სიკეთე
სიკვდილი
სიმდაბლე
სინანული
სინდისი
სინკრეტიზმი
სიყვარული
სიცრუე
სიძვის ცოდვა
სნეულება
სულიერი ომი
ტელევიზორი
ტერმინები
უბიწოება
„უცხოპლანეტელები“
ფერეიდანში გადასახლება
ქრისტიანები
ღვთის შიში
ღვინო
ყრმების განსაცდელები
შური
ჩვევები
ცეცხლი
ცოდვა
ცოდვები
ცოდვის ხედვა
წერილი ათონიდან
ხათხა-იოგა
ხიბლი
ხუცური
ჯოჯოხეთური ექსპერიმენტი
 
წმ. აბო თბილელი
წმ. არსენ კაბადოკიელი
წმ. კოლაელი ყრმები
წმ მარკოზ ეფესელი
წმ. მაქსიმე აღმსარებელი
წმ ნექტარიოს ეგინელი
წმ. ნინო
წმ. სვინკლიტიკია
 
ხარება
ბზობა
დიდი პარასკევი
აღდგომა
ამაღლება
სულთმოფენობა
ღვთისმშობლის შობა
ჯვართამაღლება
ღვთისმშობლის ტაძრად მიყვანება
შობა უფლისა
ნათლისღება
მიგებება
ფერისცვალება
მიძინება
პეტრე-პავლობა
იოანე ნათლისმცემელის თავისკვეთა
სვეტიცხოვლობა
გიორგობა
მთავარანგელოზთა კრება
ნიკოლოზობა
ნინოობა
 
ათონის მთა
ატენის სიონი
ბეთანია
ვარძია
იშხანი
კაბადოკია
ოშკი
საფარა
სვანური ხატები
ყინწვისი
შიომღვიმე
ხანძთა
ხახული
 

 

 

კანდელი

 

 

ეკლესიური ცხოვრებისა და საეკლესიო წესებისათვის

თავი 8

სხვა საეკლესიო საკითხები

14. როგორ უნდა შეხედოს ქრისტიანმა სიზმრების ასრულებას, ხილვებს, ჩვენს დროში გაძლიერებულ ინტერესს სასწაულების მიმართ?

სამწუხაროდ ბევრი ქრისტიანი ენდობა და ინტერესით ეკიდება სიზმრებს, ჩვენებებს, „სასწაულებს“ და „სასწაულთმოქმედებს“. წმ. მამები გვასწავლიან, რომ სიზმრებს, ხილვებს თუ „გამოცხადებებს“ საერთოდ არ უნდა მივაქციოთ ყურადღება, რადგან უმრავლეს შემთხვევაში ისინი ბოროტი სულების საცდურებს წარმოადგენენ, – გამოუცდელთა ხიბლში ჩასაგდებად. წმ. იოანე სინელი ამბობს: „ვინც ეშმაკს უჯერებს, მათთვის ის ხშირად წინასწარმეტყველი ხდება, ხოლო ვინც უგულებელყოფს, მათ წინაშე ყოველთვის მტყუანია. როგორც სული, ის ხედავს რაც საჰაერო სივრცეში ხდება, და როცა შენიშნავს, მაგალითად, რომ ვინმე კვდება, ის წინასწარ აუწყებს სიზმარში უგუნურებს. ეშმაკებმა წინასწარმცნობელობით არაფერი იციან მომავლის შესახებ, მაგრამ ცნობილია, რომ ექიმებსაც შეუძლიათ გვაუწყონ სიკვდილი... ვისაც სიზმრების სჯერა, ის სრულიად გამოუცდელია, ხოლო ვისაც მათდამი არავითარი რწმენა არა აქვს, ის კეთილმსახურია“.[1] ასევე, არ უნდა გავეკაროთ „ექსტრასენსებს“, „წინასწარმეტყველებს“ და „ნათელმხილველებს“. წმ. მამათა ცხოვრებებში უამრავი მაგალითია, როგორ „წინასწარმეტყველებდნენ“ და „სასწაულთმოქმედებდნენ“ ეშმაკის მიერ მოხიბლული ქრისტიანები; დღეს მათი რაოდენობა ცოდვის გამრავლების გამო გაცილებით მეტია, ვიდრე უწინ, ამასთანავე ბევრი მათგანი თავს ეკლესიურ ადამიანადაც აცხადებს და ზოგჯერ მოძღვრებიც შეჰყავთ შეცდომაში. საცდური ნიაღვარივით მოედინება ტელევიზიის, ჟურნალ-გაზეთების, ინტერნეტის საშუალებით; პოპულარული წამყვანები ერთნაირი განწყობით საუბრობენ როგორც ქრისტიანობაზე, ისე ასტროლოგიაზე, „უცხოპლანეტელებზე“, „ექსტრასენსებზე“; ჟურნალებში მღვდლების და ჯადოქრების საუბრები გვერდიგვერდაა დაბეჭდილი... ეს ყველაფერი რწმენის ზედაპირულობის, წმიდა მამათა სწავლების უცოდინრობის და ცოდვის ვერხედვის შედეგია.

 

[1] წმ. იოანე სინელი, კიბე, თ. 3, მუხ. 27-28. ძვ. ქართ. თარგმ. მუხ. 54-60.

 

შემდეგი

სარჩევი

 

 

 

 

 

 

 

 

დ ა ს ა წ ყ ი ს ი

martlmadidebloba.ge - საეკლესიო საიტი - მართლმადიდებლური ბიბლიოთეკა