martlmadidebloba.ge
 
     
 
თავფურცელი
მრწამსი
განმარტება
ცხოვრება
მოღვაწეობა
ცოდვები
საცდურები
გარდაცვალება
პატერიკები
წმინდანები
ისტორია
დღესასწაულები
გალერეა
კონტაქტი
საინტერესო გამოცემები
გემი - ეკლესიის სიმბოლო
     
 

ანბანური საძიებელი

აბორტი
აზრები
ათი მცნების განმარტება
ათონის ისტორია
ამპარტავნება
ანბანი
ანბანური პატერიკი
ანგელოზები
ასტროლოგია
აღზრდა
აღსარება
ბედნიერება
ბოლო ჟამი
განკითხვა
განსაცდელი
გინება
დიალოღონი
ეკლესია
ეკლესიის ისტორია
ეკლესიური ცხოვრება
ეკუმენიზმი
ესქატოლოგია
ვერცხლისმოყვარება
ვნებები
ზიარება
თავისუფლება
თანამედროვე მაგია
თანამედროვე ცოდვები
იესოს ლოცვა
ინდუიზმი
ინკვიზიცია
ინტერნეტ-დამოკიდებულება
იოგა
იულიუსის კალენდარი
ლიმონარი
ლიტურგია
ლოცვა
მარხვა
მეგობრობა
მეზვერე და ფარისეველი
მისტიკა
მიტევება
მკითხაობა
მოდა, შემკობა
მონაზვნობა
მოძღვარი
მოძღვრობა
მოწყალება
მსხვერპლი
მცნებები
მწვალებლობა
ნათლისღების საიდუმლო
ნარკომანია
ოკულტიზმი
რეინკარნაცია
რელიგიები
როკ-მუსიკა
რწმენა
საზვერეები
საიქიოდან დაბრუნებულები
სამსჯავრო
სამღვდელოება
სარწმუნოება
საუკუნო ხვედრი
სიბრძნე
სიზმარი
სიკეთე
სიკვდილი
სიმდაბლე
სინანული
სინდისი
სინკრეტიზმი
სიყვარული
სიცრუე
სიძვის ცოდვა
სნეულება
სულიერი ომი
ტელევიზორი
ტერმინები
უბიწოება
„უცხოპლანეტელები“
ფერეიდანში გადასახლება
ქრისტიანები
ღვთის შიში
ღვინო
ყრმების განსაცდელები
შური
ჩვევები
ცეცხლი
ცოდვა
ცოდვები
ცოდვის ხედვა
წერილი ათონიდან
ხათხა-იოგა
ხიბლი
ხუცური
ჯოჯოხეთური ექსპერიმენტი
 
წმ. აბო თბილელი
წმ. არსენ კაბადოკიელი
წმ. კოლაელი ყრმები
წმ მარკოზ ეფესელი
წმ. მაქსიმე აღმსარებელი
წმ ნექტარიოს ეგინელი
წმ. ნინო
წმ. სვინკლიტიკია
 
ხარება
ბზობა
დიდი პარასკევი
აღდგომა
ამაღლება
სულთმოფენობა
ღვთისმშობლის შობა
ჯვართამაღლება
ღვთისმშობლის ტაძრად მიყვანება
შობა უფლისა
ნათლისღება
მიგებება
ფერისცვალება
მიძინება
პეტრე-პავლობა
იოანე ნათლისმცემელის თავისკვეთა
სვეტიცხოვლობა
გიორგობა
მთავარანგელოზთა კრება
ნიკოლოზობა
ნინოობა
 
ათონის მთა
ატენის სიონი
ბეთანია
ვარძია
იშხანი
კაბადოკია
ოშკი
საფარა
სვანური ხატები
ყინწვისი
შიომღვიმე
ხანძთა
ხახული
 

 

 

კანდელი

 

 

ეკლესიური ცხოვრებისა და საეკლესიო წესებისათვის

თავი 7

ლოცვა

2. რომელი ყოველდღიური ლოცვებია დადგენილი ეკლესიაში ერისკაცებისთვის?

საზოგადო წესით ყველა ადგილობრივ მართლმადიდებელ ეკლესიაში ერისკაცები დღის განმავლობაში კითხულობენ დილის და საღამოს ლოცვებს (ადგილობრივი ეკლესიების ლოცვანებს შორის არის გარკვეული განსხვავებები); დამატებით, ეპისკოპოსის ან მოძღვრის კურთხევით, შესაძლებელია ფსალმუნების, პარაკლისების, დაუჯდომლების ან სხვა ლოცვების კითხვა; ზიარების წინ ვკითხულობთ ზიარების ლოცვებს, ზიარების შემდეგ – სამადლობელ ლოცვებს. ლოცვებს ვამბობთ ჭამის წინ და შემდეგ, სასურველია ლოცვა სწავლის ან საქმის დაწყების წინ და დამთავრების შემდეგ, სახლიდან გასვლისას, მართლმადიდებლური ტაძრის, სამლოცველოს, ხატის ან ჯვრის დანახვისას; აუცილებელია ლოცვა რაიმე საფრთხის ან განსაცდელის ჟამს. განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია უფლისთვის მუდმივად მადლობის შეწირვა, ჭირშიც და ლხინშიც. როგორც ყველა საქმეში, ასევე ყველაზე მთავარ სულიერ საქმეში – ლოცვით ღვაწლში გვესაჭიროება მოძღვრის ლოცვა-კურთხევა, რადგან საშიშია როგორც ულოცველობა, ასევე თვითნებობით ზედმეტი ლოცვითი კანონების ტვირთვა, – ყველაფერში საჭიროა ლოცვა-კურთხევა და ზომიერება. ღირსი ანტონი ოპტინელი ამბობს: „არანაირი აღთქმები და კანონები არ დაუწესოთ საკუთარ თავს სულიერი მოძღვრის ნებართვის გარეშე, რომლის რჩევით აღსრულებული ერთი მეტანია უფრო დიდ სარგებელს მოგიტანთ, ვიდრე ათასი – თვითნებურად განწესებული“.[1]

 

[1] Советы Оптинских старцев христианам, живущим в миру.

 

შემდეგი

სარჩევი

 

 

 

 

 

 

 

 

დ ა ს ა წ ყ ი ს ი

martlmadidebloba.ge - საეკლესიო საიტი - მართლმადიდებლური ბიბლიოთეკა