martlmadidebloba.ge
 
     
 
თავფურცელი
მრწამსი
განმარტება
ცხოვრება
მოღვაწეობა
ცოდვები
საცდურები
გარდაცვალება
პატერიკები
წმინდანები
ისტორია
დღესასწაულები
გალერეა
კონტაქტი
საინტერესო გამოცემები
გემი - ეკლესიის სიმბოლო
     
 

ანბანური საძიებელი

აბორტი
აზრები
ათი მცნების განმარტება
ათონის ისტორია
ამპარტავნება
ანბანი
ანბანური პატერიკი
ანგელოზები
ასტროლოგია
აღზრდა
აღსარება
ბედნიერება
ბოლო ჟამი
განკითხვა
განსაცდელი
გინება
დიალოღონი
ეკლესია
ეკლესიის ისტორია
ეკლესიური ცხოვრება
ეკუმენიზმი
ესქატოლოგია
ვერცხლისმოყვარება
ვნებები
ზიარება
თავისუფლება
თანამედროვე მაგია
თანამედროვე ცოდვები
იესოს ლოცვა
ინდუიზმი
ინკვიზიცია
ინტერნეტ-დამოკიდებულება
იოგა
იულიუსის კალენდარი
ლიმონარი
ლიტურგია
ლოცვა
მარხვა
მეგობრობა
მეზვერე და ფარისეველი
მისტიკა
მიტევება
მკითხაობა
მოდა, შემკობა
მონაზვნობა
მოძღვარი
მოძღვრობა
მოწყალება
მსხვერპლი
მცნებები
მწვალებლობა
ნათლისღების საიდუმლო
ნარკომანია
ოკულტიზმი
რეინკარნაცია
რელიგიები
როკ-მუსიკა
რწმენა
საზვერეები
საიქიოდან დაბრუნებულები
სამსჯავრო
სამღვდელოება
სარწმუნოება
საუკუნო ხვედრი
სიბრძნე
სიზმარი
სიკეთე
სიკვდილი
სიმდაბლე
სინანული
სინდისი
სინკრეტიზმი
სიყვარული
სიცრუე
სიძვის ცოდვა
სნეულება
სულიერი ომი
ტელევიზორი
ტერმინები
უბიწოება
„უცხოპლანეტელები“
ფერეიდანში გადასახლება
ქრისტიანები
ღვთის შიში
ღვინო
ყრმების განსაცდელები
შური
ჩვევები
ცეცხლი
ცოდვა
ცოდვები
ცოდვის ხედვა
წერილი ათონიდან
ხათხა-იოგა
ხიბლი
ხუცური
ჯოჯოხეთური ექსპერიმენტი
 
წმ. აბო თბილელი
წმ. არსენ კაბადოკიელი
წმ. კოლაელი ყრმები
წმ მარკოზ ეფესელი
წმ. მაქსიმე აღმსარებელი
წმ ნექტარიოს ეგინელი
წმ. ნინო
წმ. სვინკლიტიკია
 
ხარება
ბზობა
დიდი პარასკევი
აღდგომა
ამაღლება
სულთმოფენობა
ღვთისმშობლის შობა
ჯვართამაღლება
ღვთისმშობლის ტაძრად მიყვანება
შობა უფლისა
ნათლისღება
მიგებება
ფერისცვალება
მიძინება
პეტრე-პავლობა
იოანე ნათლისმცემელის თავისკვეთა
სვეტიცხოვლობა
გიორგობა
მთავარანგელოზთა კრება
ნიკოლოზობა
ნინოობა
 
ათონის მთა
ატენის სიონი
ბეთანია
ვარძია
იშხანი
კაბადოკია
ოშკი
საფარა
სვანური ხატები
ყინწვისი
შიომღვიმე
ხანძთა
ხახული
 

 

 

კანდელი

 

 

თვენი ჰქვია საღმრთისმსახურო წიგნს (ან წიგნების კრებულს), რომელიც შეიცავს საწელიწადო ციკლის მსახურებებს, ანუ მთელი წლის დღესასწაულებისა და წმინდანების მსახურებებს, რომლებიც თვეებად არის დაწყობილი.

კვერექსი არის გრძელი ლოცვა, რომელიც სხვადასხვა თხოვნებს შეიცავს და თითოეული მათგანი მთავრდება სიტყვებით: "უფალო, შეგვიწყალენ", "მოგვმადლენ, უფალო" ან "შენ, უფალო". კვერექსი რამდენიმენაირია:
1). მშვიდობიანი, რომელიც იწყება სიტყვებით: "მშვიდობით უფლისა მიმართ ვილოცოთ" და თითოეულ მუხლზე გუნდი პასუხობს: "უფალო, შეგვიწყალენ".
2). თხოვნითი, რომლის უმეტესი მუხლი მთავრდება სიტყვებით: "უფლისა მიმართ ვითხოვოთ", გუნდი კი პასუხობს: "მოგვმადლენ, უფალო". ეს კვერექსი არის მწუხრის, ცისკრის, კათაკმეველთა ლიტურგიისა და მართალთა ლიტურგიის ბოლოს.
3). მრჩობლ (ე.ი. გაორმაგებული, გაძლიერებული), რომლის თითოეულ თხოვნაზე გუნდი სამგზის პასუხობს "უფალო, შეგვიწყალენ".
მშვდობიანი კვერექსი ორნაირია: დიდი, რომელიც 12 თხოვნისაგან შედგება და მცირე, რომელიც მხოლოდ 2 თხოვნას შეიცავს. მრჩობლი კვერექსიც სიგრძის მიხედვით არის დიდი და მცირე. მშვიდობიან და თხოვნით კვერექსებში თხოვნების ბოლოს მლოცველ ერს მოეწოდება მოიხსენოს ყოვლადწმიდა ღმრთისმშობელი და ყველა წმინდანი და "თავნი თვისნი და ურთიერთარს და ყოველი ცხოვრება ჩვენი ქრისტესა ღმერთსა შევვედროთ". ამ უკანასკნელ თხოვნაზე გუნდი პასუხობს "შენ, უფალო". ნათლობის, ჯვრისწერის, ზეთის კურთხევის საიდუმლოებებსა და სხვა მსახურებებში კვერექსებს სხვადასხვა ახალი თხოვნებიც ემატება, მაგრამ მათი საერთო ხასიათი იგივე რჩება.

კიდურწერილი ანუ ბერძნულად "აკროსტიხი" ეწოდება სტრიქონს, რომლის შემადგენელი თითოეული ასო არის თავის მხრივ პირველი ასო კანონის ძლისპირისა. ასე რომ, თუ კანონის თითოეული გალობის პირველ ასოს ავიღებთ, მივიღებთ ე.წ. კიდურწერილს, რომელიც მოკლედ გამოხატავს იმ დღესასწაულის შინაარსს, რომელსაც ეძღვნება კანონი. აკროსტიხი დაცულია მხოლოდ ორიგინალში, ე.ი. მხოლოდ იმ ენაზე, რომელზედაც დაიწერა კანონი. მაგალითად, ბერძნულად დაწერილ საგალობლებში შექმნილი კიდურწერილი ქართულ თუ სლავურ თარგმანში იკარგება. კიდურწერილს უმეტესად იყენებდნენ იოსებ და თეოფანე კანონთმთქმელები.

 

 

isari

 

 

 

 

 

 

 

 

 

დ ა ს ა წ ყ ი ს ი

martlmadidebloba.ge - საეკლესიო საიტი - მართლმადიდებლური ბიბლიოთეკა