martlmadidebloba.ge
 
     
 
თავფურცელი
მრწამსი
განმარტება
ცხოვრება
მოღვაწეობა
ცოდვები
საცდურები
გარდაცვალება
პატერიკები
წმინდანები
ისტორია
დღესასწაულები
გალერეა
კონტაქტი

საინტერესო გამოცემები

 
 
გემი - ეკლესიის სიმბოლო
     
 

ანბანური საძიებელი

აბორტი
აზრები
ათი მცნების განმარტება
ათონის ისტორია
ამპარტავნება
ანბანი
ანბანური პატერიკი
ანგელოზები
ასტროლოგია
აღზრდა
აღსარება
ბედნიერება
ბიოდინამიური მეურნეობა
ბოლო ჟამი
განკითხვა
განსაცდელი
გინება
დიალოღონი
ეკლესია
ეკლესიის ისტორია
ეკლესიური ცხოვრება
ეკუმენიზმი
ესქატოლოგია
ეფრემ ასურის სწავლანი
ვერცხლისმოყვარება
ვნებები
ზიარება
თავისუფლება
თანამედროვე მაგია
თანამედროვე ცოდვები
იესოს ლოცვა
ინდუიზმი
ინკვიზიცია
ინტერნეტი და ბავშვები
ინტერნეტ-დამოკიდებულება
იოგა
იულიუსის კალენდარი
ლიმონარი
ლიტურგია
ლოცვა
მარხვა
მეგობრობა
მეზვერე და ფარისეველი
მისტიკა
მიტევება
მკითხაობა
მოდა, შემკობა
მონაზვნობა
მოძღვარი
მოძღვრობა
მოწყალება
მსხვერპლი
მცნებები
მწვალებლობა
ნათლისღების საიდუმლო
ნარკომანია
ოკულტიზმი
რეინკარნაცია
რელიგიები
როკ-მუსიკა
რწმენა
საზვერეები
საიქიოდან დაბრუნებულები
სამსჯავრო
სამღვდელოება
სარწმუნოება
საუკუნო ხვედრი
სიბრძნე
სიზმარი
სიკეთე
სიკვდილი
სიმდაბლე
სინანული
სინდისი
სინკრეტიზმი
სიყვარული
სიცრუე
სიძვის ცოდვა
სნეულება
სოდომური ცოდვის შესახებ
სულიერი ომი
ტელევიზორი
ტერმინები
უბიწოება
„უცხოპლანეტელები“
ფერეიდანში გადასახლება
ქრისტიანები
ღვთის შიში
ღვინო
ყრმების განსაცდელები
შური
ჩვევები
ცეცხლი
ცოდვა
ცოდვები
ცოდვის ხედვა
წერილი ათონიდან
ხათხა-იოგა
ხიბლი
ხუცური
ჯოჯოხეთური ექსპერიმენტი
 
წმ. აბო თბილელი
წმ. არსენ კაბადოკიელი
წმ. კოლაელი ყრმები
წმ მარკოზ ეფესელი
წმ. მაქსიმე აღმსარებელი
წმ ნექტარიოს ეგინელი
წმ. ნინო
წმ. სვინკლიტიკია
 
ხარება
ბზობა
დიდი პარასკევი
აღდგომა
ამაღლება
სულთმოფენობა
ღვთისმშობლის შობა
ჯვართამაღლება
ღვთისმშობლის ტაძრად მიყვანება
შობა უფლისა
ნათლისღება
მიგებება
ფერისცვალება
მიძინება
პეტრე-პავლობა
იოანე ნათლისმცემელის თავისკვეთა
სვეტიცხოვლობა
გიორგობა
მთავარანგელოზთა კრება
ნიკოლოზობა
ნინოობა
 
ათონის მთა
ატენის სიონი
ბეთანია
ვარძია
იშხანი
კაბადოკია
ოშკი
საფარა
სვანური ხატები
ყინწვისი
შიომღვიმე
ხანძთა
ხახული
 

 

კანდელი

 

 

სამსაგალობელი არის კანონი, რომელიც არა 9, არამედ სამი გალობისაგან შედგება – წიდა სამების სადიდებლად. სამსაგალობელში, როგორც წესი, ყოველთვის არის 8 და 9 გალობები, ხოლო პირველი 7 გალობიდან – ერთ-ერთი. დიდმარხვის ორშაბათ დღეებში ცისკარზე იგალობება სამსაგალობელი, რომელიც შედგება 1,8,9 გალობებისაგან; სამშაბათის სამსაგალობლები შედგება 2,8 და 9 გალობებისაგან; ოთხშაბათის – 3,8 და 9; ხუთშაბათის – 4,8 და 9; პარასკევის – 5,8 და 9; შაბათობით კი იგალობება ოთხსაგალობლები, რომლებიც 6,7,8 და 9 გალობებისაგან შედგება. თუ კანონი 2 გალობას შეიცავს, მაშინ მას ორსაგალობელი ეწოდება. ეს უკანასკნელი ვნების შვიდეულის პირველ დღეებში იგალობება.

სტიქოლოგია ჰქვია დავითნის ერთ კანონს ცისკრის პირველ ნახევარში. "ა" (პირველი) სტიქოლოგია ნიშნავს პირველად წასაკითხ კანონს (კანონები იცვლება დღეების მიხედვით), "ბ" სტიქოლოგია – მეორეს, "გ" სტიქოლოგია – მესამეს (ეს უკანასკნელი მხოლოდ დიდმარხვაშია).

სამებისა არის საგალობელი ან საგალობელთა რიგი ყოვლადწმიდა სამების სადიდებლად. ყოველდღიურ "ალილუიას" მსახურებაზე, ალილუიას შემდეგ იგალობება სამების ტროპარები. ზოგიერთ კანონში ბოლოსწინა ტროპარი არის "სამებისა" და ამიტომ იკითხება (ან იგალობება) ჩასართავით: "დიდებაჲ მამასა და ძესა წმიდასა სულსა".

 

 

isari

 

 

 

 

 

 

 

 

 

დ ა ს ა წ ყ ი ს ი

martlmadidebloba.ge - საეკლესიო საიტი - მართლმადიდებლური ბიბლიოთეკა