martlmadidebloba.ge
 
     
 
თავფურცელი
მრწამსი
განმარტება
ცხოვრება
მოღვაწეობა
ცოდვები
საცდურები
გარდაცვალება
პატერიკები
წმინდანები
ისტორია
დღესასწაულები
გალერეა
კონტაქტი
საინტერესო გამოცემები
გემი - ეკლესიის სიმბოლო
     
 

ანბანური საძიებელი

აბორტი
აზრები
ათი მცნების განმარტება
ათონის ისტორია
ამპარტავნება
ანბანი
ანბანური პატერიკი
ანგელოზები
ასტროლოგია
აღზრდა
აღსარება
ბედნიერება
ბოლო ჟამი
განკითხვა
განსაცდელი
გინება
დიალოღონი
ეკლესია
ეკლესიის ისტორია
ეკლესიური ცხოვრება
ეკუმენიზმი
ესქატოლოგია
ვერცხლისმოყვარება
ვნებები
ზიარება
თავისუფლება
თანამედროვე მაგია
თანამედროვე ცოდვები
იესოს ლოცვა
ინდუიზმი
ინკვიზიცია
ინტერნეტ-დამოკიდებულება
იოგა
იულიუსის კალენდარი
ლიმონარი
ლიტურგია
ლოცვა
მარხვა
მეგობრობა
მეზვერე და ფარისეველი
მისტიკა
მიტევება
მკითხაობა
მოდა, შემკობა
მონაზვნობა
მოძღვარი
მოძღვრობა
მოწყალება
მსხვერპლი
მცნებები
მწვალებლობა
ნათლისღების საიდუმლო
ნარკომანია
ოკულტიზმი
რეინკარნაცია
რელიგიები
როკ-მუსიკა
რწმენა
საზვერეები
საიქიოდან დაბრუნებულები
სამსჯავრო
სამღვდელოება
სარწმუნოება
საუკუნო ხვედრი
სიბრძნე
სიზმარი
სიკეთე
სიკვდილი
სიმდაბლე
სინანული
სინდისი
სინკრეტიზმი
სიყვარული
სიცრუე
სიძვის ცოდვა
სნეულება
სულიერი ომი
ტელევიზორი
ტერმინები
უბიწოება
„უცხოპლანეტელები“
ფერეიდანში გადასახლება
ქრისტიანები
ღვთის შიში
ღვინო
ყრმების განსაცდელები
შური
ჩვევები
ცეცხლი
ცოდვა
ცოდვები
ცოდვის ხედვა
წერილი ათონიდან
ხათხა-იოგა
ხიბლი
ხუცური
ჯოჯოხეთური ექსპერიმენტი
 
წმ. აბო თბილელი
წმ. არსენ კაბადოკიელი
წმ. კოლაელი ყრმები
წმ მარკოზ ეფესელი
წმ. მაქსიმე აღმსარებელი
წმ ნექტარიოს ეგინელი
წმ. ნინო
წმ. სვინკლიტიკია
 
ხარება
ბზობა
დიდი პარასკევი
აღდგომა
ამაღლება
სულთმოფენობა
ღვთისმშობლის შობა
ჯვართამაღლება
ღვთისმშობლის ტაძრად მიყვანება
შობა უფლისა
ნათლისღება
მიგებება
ფერისცვალება
მიძინება
პეტრე-პავლობა
იოანე ნათლისმცემელის თავისკვეთა
სვეტიცხოვლობა
გიორგობა
მთავარანგელოზთა კრება
ნიკოლოზობა
ნინოობა
 
ათონის მთა
ატენის სიონი
ბეთანია
ვარძია
იშხანი
კაბადოკია
ოშკი
საფარა
სვანური ხატები
ყინწვისი
შიომღვიმე
ხანძთა
ხახული
 

 

 

კანდელი

 

 

ეკლესიური ცხოვრებისა და საეკლესიო წესებისათვის

თავი 7

ლოცვა

11. როგორი ხატები გვეხმარება ლოცვაში?

ლოცვისას გვეხმარება მართლმადიდებლური წესით დაწერილი ხატები და ფრესკები. თუ გამოსახულება არაა მართლმადიდებლური ხატწერის წესით შესრულებული, ის ვერც ლოცვაში დაგვეხმარება და შესაძლოა არაჯანსაღი სულიერი მდგომარეობის გაღვივებას შეუწყოს ხელი, რაც ძალიან არასასურველია. იგივე შეიძლება ითქვას გალობის შესახებაც. მართლმადიდებლური, წმიდა მამებისეული გალობა გვეხმარება ლოცვაში და ჯანსაღი სულიერი მდგომარეობის ჩამოყალიბებაში, საერო მელოდიებზე შესრულებული საგალობლები კი მსმენელებს არასწორი სულიერი მდგომარეობისკენ მიდრიკავენ. ზოგადად, მართლმადიდებელი ეკლესიის ხელოვნების ნიმუშებთან ურთიერთობას მორწმუნეებისთვის მოაქვს დიდი სულიერი შეწევნა; გრძნობის ორგანოების (მხედველობა, სმენა) საშუალებით ასე ვთქვათ ვეხებით სიწმინდეს, რომლის წყარო ღმერთია. მართლმადიდებლური ტაძრები, ფრესკები, ხატები, საგალობლები – უნდა იქმნებოდეს ღრმად მორწმუნე, მართლმადიდებლურ კანონიკაში განსწავლული ხატმწერების, არქიტექტორების, ქვის ხელოსნების, მგალობლების, ჰიმნოგრაფების მიერ. კანონიკის დაცვასთან ერთად დიდი მნიშვნელობა აქვს ასევე ხელოვანთა ცხოვრების წესსაც, რადგან მათი სულიერი მდგომარეობა ასახვას ჰპოვებს მათ შემოქმედებაში.

 

შემდეგი

სარჩევი

 

 

 

 

 

 

 

 

დ ა ს ა წ ყ ი ს ი

martlmadidebloba.ge - საეკლესიო საიტი - მართლმადიდებლური ბიბლიოთეკა