martlmadidebloba.ge
 
     
 
თავფურცელი
მრწამსი
განმარტება
ცხოვრება
მოღვაწეობა
ცოდვები
საცდურები
გარდაცვალება
პატერიკები
წმინდანები
ისტორია
დღესასწაულები
გალერეა
კონტაქტი
საინტერესო გამოცემები
გემი - ეკლესიის სიმბოლო
     
 

ანბანური საძიებელი

აბორტი
აზრები
ათი მცნების განმარტება
ათონის ისტორია
ამპარტავნება
ანბანი
ანბანური პატერიკი
ანგელოზები
ასტროლოგია
აღზრდა
აღსარება
ბედნიერება
ბოლო ჟამი
განკითხვა
განსაცდელი
გინება
დიალოღონი
ეკლესია
ეკლესიის ისტორია
ეკლესიური ცხოვრება
ეკუმენიზმი
ესქატოლოგია
ვერცხლისმოყვარება
ვნებები
ზიარება
თავისუფლება
თანამედროვე მაგია
თანამედროვე ცოდვები
იესოს ლოცვა
ინდუიზმი
ინკვიზიცია
ინტერნეტ-დამოკიდებულება
იოგა
იულიუსის კალენდარი
ლიმონარი
ლიტურგია
ლოცვა
მარხვა
მეგობრობა
მეზვერე და ფარისეველი
მისტიკა
მიტევება
მკითხაობა
მოდა, შემკობა
მონაზვნობა
მოძღვარი
მოძღვრობა
მოწყალება
მსხვერპლი
მცნებები
მწვალებლობა
ნათლისღების საიდუმლო
ნარკომანია
ოკულტიზმი
რეინკარნაცია
რელიგიები
როკ-მუსიკა
რწმენა
საზვერეები
საიქიოდან დაბრუნებულები
სამსჯავრო
სამღვდელოება
სარწმუნოება
საუკუნო ხვედრი
სიბრძნე
სიზმარი
სიკეთე
სიკვდილი
სიმდაბლე
სინანული
სინდისი
სინკრეტიზმი
სიყვარული
სიცრუე
სიძვის ცოდვა
სნეულება
სულიერი ომი
ტელევიზორი
ტერმინები
უბიწოება
„უცხოპლანეტელები“
ფერეიდანში გადასახლება
ქრისტიანები
ღვთის შიში
ღვინო
ყრმების განსაცდელები
შური
ჩვევები
ცეცხლი
ცოდვა
ცოდვები
ცოდვის ხედვა
წერილი ათონიდან
ხათხა-იოგა
ხიბლი
ხუცური
ჯოჯოხეთური ექსპერიმენტი
 
წმ. აბო თბილელი
წმ. არსენ კაბადოკიელი
წმ. კოლაელი ყრმები
წმ მარკოზ ეფესელი
წმ. მაქსიმე აღმსარებელი
წმ ნექტარიოს ეგინელი
წმ. ნინო
წმ. სვინკლიტიკია
 
ხარება
ბზობა
დიდი პარასკევი
აღდგომა
ამაღლება
სულთმოფენობა
ღვთისმშობლის შობა
ჯვართამაღლება
ღვთისმშობლის ტაძრად მიყვანება
შობა უფლისა
ნათლისღება
მიგებება
ფერისცვალება
მიძინება
პეტრე-პავლობა
იოანე ნათლისმცემელის თავისკვეთა
სვეტიცხოვლობა
გიორგობა
მთავარანგელოზთა კრება
ნიკოლოზობა
ნინოობა
 
ათონის მთა
ატენის სიონი
ბეთანია
ვარძია
იშხანი
კაბადოკია
ოშკი
საფარა
სვანური ხატები
ყინწვისი
შიომღვიმე
ხანძთა
ხახული
 

 

 

კანდელი

 

 

ეკლესიური ცხოვრებისა და საეკლესიო წესებისათვის

თავი 5

მღვდლობა, ქორწინება და ზეთის კურთხევა

14. რატომ ხდება, რომ ზოგჯერ ქრისტიანები აღსარებას ამბობენ, ეზიარებიან, მონაწილეობენ ზეთის კურთხევის საიდუმლოში და მათი ჯანმრთელობა არ უმჯობესდება?

როგორც პავლე მოციქული ამბობს, ავადმყოფობისა და სიკვდილის მიზეზი შეიძლება იყოს უღირსად ზიარება, ანუ როდესაც ადამიანი ეზიარება ჯეროვანი სინანულისა და ღვთის შიშის გარეშე. გარდა ამისა, ავადმყოფობდნენ და სიბერემდე ტოვებდნენ ამქვეყნიურ ცხოვრებას დიდი წმინდანებიც, მაგ. წმიდა ბასილი დიდი, წმიდა ნინო, წმიდა თამარ მეფე და სხვ. უფალმა ჩვენზე უკეთ იცის ვისთვის რა არის უმჯობესი – სნეულება თუ სიჯანსაღე, სიცოცხლე თუ სიკვდილი; ჩვენი ვალია ყველაფრისთვის ვადიდოთ ღმერთი, რადგან ის ყოველთვის ჩვენი სულისთვის საუკეთესოს გვიგზავნის. წმ. იოანე სინელი ამბობს: „ვიხილე მძიმედ ტანჯულნი, რომლებიც ხორციელი სნეულებით, თითქოს ერთგვარი ეპიტიმიით, სულიერი ვნებისაგან გათავისუფლდნენ“.[1] ღმერთი კურნებას ზოგჯერ საეკლესიო საიდუმლოების საშუალებით გვიგზავნის, ზოგჯერ მხურვალე ლოცვის შემდეგ, ზოგჯერ ექიმის საშუალებით, ხოლო ზოგჯერ სნეულებას გვიტოვებს ჩვენივე სულიერი სარგებლობისთვის. სნეულმა ჯერ სულიერ საშუალებებს უნდა მიმართოს, შემდეგ ექიმებს, და თუ არ განიკურნა, მოთმინებით უნდა გადაიტანოს განსაცდელი და ღმერთს მადლობას უნდა სწირავდეს. წმ. იოანე ოქროპირი გვასწავლის: „ვინც გასაჭირი გადაიტანა და ღმერთს მადლობდა, ის მოწამებრივი გვირგვინით შეიმოსა“;[2] „თუკი ეძიებ მარადიულ დიდებას, განსვენებასა და სიხარულს, მაშ მოითმინე უპატიოება, მწუხარებები და უგულებელყავი წარმავალი“.[3]

 

[1] წმ. იოანე სინელი, კიბე, თ.26, მუხლი 21. ძვ. ქართ. თარგმ. მუხლი 28.

[2] წმ. იოანე ოქროპირი, კოლასელთა მიმართ პავლე მოციქულის ეპისტოლეს განმარტება, თ.8, კოლას. 3,5-7.

[3] Великие мысли, кратко реченные, Санкт-Петербург, 2001, стр.226.

 

შემდეგი

სარჩევი

 

 

 

 

 

 

 

 

დ ა ს ა წ ყ ი ს ი

martlmadidebloba.ge - საეკლესიო საიტი - მართლმადიდებლური ბიბლიოთეკა