martlmadidebloba.ge
 
     
 
თავფურცელი
მრწამსი
განმარტება
ცხოვრება
მოღვაწეობა
ცოდვები
საცდურები
გარდაცვალება
პატერიკები
წმინდანები
ისტორია
დღესასწაულები
გალერეა
კონტაქტი

საინტერესო გამოცემები

 
 
გემი - ეკლესიის სიმბოლო
     
 

ანბანური საძიებელი

აბორტი
აზრები
ათი მცნების განმარტება
ათონის ისტორია
ამპარტავნება
ანბანი
ანბანური პატერიკი
ანგელოზები
ასტროლოგია
აღზრდა
აღსარება
ბედნიერება
ბიოდინამიური მეურნეობა
ბოლო ჟამი
განკითხვა
განსაცდელი
გინება
დიალოღონი
ეკლესია
ეკლესიის ისტორია
ეკლესიური ცხოვრება
ეკუმენიზმი
ესქატოლოგია
ეფრემ ასურის სწავლანი
ვერცხლისმოყვარება
ვნებები
ზიარება
თავისუფლება
თანამედროვე მაგია
თანამედროვე ცოდვები
იესოს ლოცვა
ინდუიზმი
ინკვიზიცია
ინტერნეტი და ბავშვები
ინტერნეტ-დამოკიდებულება
იოგა
იულიუსის კალენდარი
ლიმონარი
ლიტურგია
ლოცვა
მარხვა
მეგობრობა
მეზვერე და ფარისეველი
მისტიკა
მიტევება
მკითხაობა
მოდა, შემკობა
მონაზვნობა
მოძღვარი
მოძღვრობა
მოწყალება
მსხვერპლი
მცნებები
მწვალებლობა
ნათლისღების საიდუმლო
ნარკომანია
ოკულტიზმი
რეინკარნაცია
რელიგიები
როკ-მუსიკა
რწმენა
საზვერეები
საიქიოდან დაბრუნებულები
სამსჯავრო
სამღვდელოება
სარწმუნოება
საუკუნო ხვედრი
სიბრძნე
სიზმარი
სიკეთე
სიკვდილი
სიმდაბლე
სინანული
სინდისი
სინკრეტიზმი
სიყვარული
სიცრუე
სიძვის ცოდვა
სნეულება
სოდომური ცოდვის შესახებ
სულიერი ომი
ტელევიზორი
ტერმინები
უბიწოება
„უცხოპლანეტელები“
ფერეიდანში გადასახლება
ქრისტიანები
ღვთის შიში
ღვინო
ყრმების განსაცდელები
შური
ჩვევები
ცეცხლი
ცოდვა
ცოდვები
ცოდვის ხედვა
წერილი ათონიდან
ხათხა-იოგა
ხიბლი
ხუცური
ჯოჯოხეთური ექსპერიმენტი
 
წმ. აბო თბილელი
წმ. არსენ კაბადოკიელი
წმ. კოლაელი ყრმები
წმ მარკოზ ეფესელი
წმ. მაქსიმე აღმსარებელი
წმ ნექტარიოს ეგინელი
წმ. ნინო
წმ. სვინკლიტიკია
 
ხარება
ბზობა
დიდი პარასკევი
აღდგომა
ამაღლება
სულთმოფენობა
ღვთისმშობლის შობა
ჯვართამაღლება
ღვთისმშობლის ტაძრად მიყვანება
შობა უფლისა
ნათლისღება
მიგებება
ფერისცვალება
მიძინება
პეტრე-პავლობა
იოანე ნათლისმცემელის თავისკვეთა
სვეტიცხოვლობა
გიორგობა
მთავარანგელოზთა კრება
ნიკოლოზობა
ნინოობა
 
ათონის მთა
ატენის სიონი
ბეთანია
ვარძია
იშხანი
კაბადოკია
ოშკი
საფარა
სვანური ხატები
ყინწვისი
შიომღვიმე
ხანძთა
ხახული
 

 

კანდელი

 

 

წმ. ეპისკოპოსი ეგნატე ბრიანჩანინოვი

 

წერილები

ლოცვის შესახებ

 

ვისაც სურს, სწორად ილოცოს, ის მხოლოდ იმაზე უნდა ზრუნავდეს, რომ ლოცვისას გონებამ ყურადღება შეინარჩუნოს, გული კი გონებას სინანულის განცდით შეეწიოს. ზოგჯერ ლოცვას თან ახლავს უხვი ლმობიერება, რომელიც კაცს მისგან დამოუკიდებლად ეძლევა, ზოგჯერ კი, ასევე ყოველგვარი ხილული მიზეზის გარეშე, განსაკუთრებული სიმშრალე ეუფლება. ამ ცვალებადობებს გულგრილად უნდა შევხედოთ, როგორც გამოცდილი მიწათმოქმედი უყურებს ამინდის ცვალებადობას – მან იცის, რომ ავდარს დარი მოსდევს, დარს კი – ავდარი. მიწათმოქმედი იმაზე ზრუნავს, რომ ყანა დათესოს და მოსავალი აიღოს, თუნდაც ეს დიდ შრომასა და უამინდობასთან იყოს დაკავშირებული: ასევე ლოცვის მუშაკიც ცდილობს, ლოცვა სწორად იყოს წარმართული და ღმერთისგან ცხონების ნიჭი მიიღოს, რაც არ უნდა შრომა და მწუხარებები ახლდეს თან ლოცვის ღვაწლს, რამდენი განსაცდელიც არ უნდა გადახდეს თავს: განსაცდელებსა და მწუხარებებს იგი ისე უყურებს, როგორც მიმომავალ ქარიშხლებს.

წმინდა მამები ამბობენ, რომ ეშმაკებს განსაკუთრებით შურთ შინაგანი ლოცვის მუშაკისა და სხვადასხვა განსაცდელს უვლენენ მას. ეს ღვთის განგებით ხდება, ჩვენი უმეტესი სარგებლობისათვის, ამიტომ ეშმაკის განსაცდელები სულგრძელად უნდა მოვითმინოთ და ღვთის განგებას მივენდოთ. ესეც თქვეს მამებმა: "როცა ისე ილოცებ, როგორც საჭიროა, მოელოდე იმას, რაც არ არის საჭირო". ეს ნიშნავს: მას შემდეგ, რაც ყურადღებით ვილოცებთ და ლმობიერების განცდა დაგვეუფლება, ყოველთვის მოდის რაიმე შფოთი ან განსაცდელი. შეგიძლია დაიცვა თავი შფოთისგან ანუ უარყო იგი, მაგრამ მისი მოსვლა არ უნდა გაკვირვებდეს.

ცოდვილი გულისსიტყვების შემოტევას ჩვენივე სარგებლობისათვის უშვებს ღმერთი, რადგანაც მას სიმდაბლის, საკუთარი დაცემის, საკუთარი ცოდვილობის ხედვამდე მივყავართ. ლოცვის მუშაკზე ცოდვილი გულისსიტყვების თავდასხმას მამები კარგ ნიშნად მიიჩნევენ: მათთან ბრძოლაში სულის სიმტკიცე ყალიბდება. ცოდვილ გულისსიტყვებს უნდა შევებრძოლოთ, ხოლო ამ გულისსიტყვებით გატაცებას მაშინვე სინანულით ვუწამლოთ.

ნუ დაიწყებ საკუთარი ვნებების დაწვრილებით ჩხრეკას: ეს შენს ძალებს აღემატება და უეჭველად გავნებს. იცოდე, რომ დაცემამ ყოველ ჩვენგანში ჩააგდო ყველა ცოდვის თესლი, ამიტომაც დაცემა ჩვენში თავის არსებობას სხვადასხვა ცოდვილი გულისსიტყვებითა და გრძნობებით ავლენს. ეს არც უნდა გვიკვირდეს! ასეც უნდა იყოს! მაგრამ ცოდვილი გულისსიტყვებისა და გრძნობების ჩხრეკას უნდა ვერიდოთ, რათა სულს არ შემოეპარონ და არ ავნონ: სასწრაფოდ უნდა უარვყოთ ისინი, ჩვენ თვითონ კი ღვთის მოწყალების უფსკრულს მივანდოთ თავი.

მადლობა ღმერთს იმ სულიერი მშვიდობისათვის, წმინდა სავანის მონახულებამ რომ მოგანიჭა! ყოველი სიკეთე, რითაც ადამიანები სარგებლობენ, ღმერთს ეკუთვნის, მისი ნიჭია. მასვე დიდება უკუნისამდე, ამინ.

 

სარჩევი

 

უკან

 

 

 

 

 

 

 

დ ა ს ა წ ყ ი ს ი

martlmadidebloba.ge - საეკლესიო საიტი - მართლმადიდებლური ბიბლიოთეკა