martlmadidebloba.ge
 
     
 
თავფურცელი
მრწამსი
განმარტება
ცხოვრება
მოღვაწეობა
ცოდვები
საცდურები
გარდაცვალება
პატერიკები
წმინდანები
ისტორია
დღესასწაულები
გალერეა
კონტაქტი
საინტერესო გამოცემები
გემი - ეკლესიის სიმბოლო
     
 

ანბანური საძიებელი

აბორტი
აზრები
ათი მცნების განმარტება
ათონის ისტორია
ამპარტავნება
ანბანი
ანბანური პატერიკი
ანგელოზები
ასტროლოგია
აღზრდა
აღსარება
ბედნიერება
ბოლო ჟამი
განკითხვა
განსაცდელი
გინება
დიალოღონი
ეკლესია
ეკლესიის ისტორია
ეკლესიური ცხოვრება
ეკუმენიზმი
ესქატოლოგია
ვერცხლისმოყვარება
ვნებები
ზიარება
თავისუფლება
თანამედროვე მაგია
თანამედროვე ცოდვები
იესოს ლოცვა
ინდუიზმი
ინკვიზიცია
ინტერნეტ-დამოკიდებულება
იოგა
იულიუსის კალენდარი
ლიმონარი
ლიტურგია
ლოცვა
მარხვა
მეგობრობა
მეზვერე და ფარისეველი
მისტიკა
მიტევება
მკითხაობა
მოდა, შემკობა
მონაზვნობა
მოძღვარი
მოძღვრობა
მოწყალება
მსხვერპლი
მცნებები
მწვალებლობა
ნათლისღების საიდუმლო
ნარკომანია
ოკულტიზმი
რეინკარნაცია
რელიგიები
როკ-მუსიკა
რწმენა
საზვერეები
საიქიოდან დაბრუნებულები
სამსჯავრო
სამღვდელოება
სარწმუნოება
საუკუნო ხვედრი
სიბრძნე
სიზმარი
სიკეთე
სიკვდილი
სიმდაბლე
სინანული
სინდისი
სინკრეტიზმი
სიყვარული
სიცრუე
სიძვის ცოდვა
სნეულება
სულიერი ომი
ტელევიზორი
ტერმინები
უბიწოება
„უცხოპლანეტელები“
ფერეიდანში გადასახლება
ქრისტიანები
ღვთის შიში
ღვინო
ყრმების განსაცდელები
შური
ჩვევები
ცეცხლი
ცოდვა
ცოდვები
ცოდვის ხედვა
წერილი ათონიდან
ხათხა-იოგა
ხიბლი
ხუცური
ჯოჯოხეთური ექსპერიმენტი
 
წმ. აბო თბილელი
წმ. არსენ კაბადოკიელი
წმ. კოლაელი ყრმები
წმ მარკოზ ეფესელი
წმ. მაქსიმე აღმსარებელი
წმ ნექტარიოს ეგინელი
წმ. ნინო
წმ. სვინკლიტიკია
 
ხარება
ბზობა
დიდი პარასკევი
აღდგომა
ამაღლება
სულთმოფენობა
ღვთისმშობლის შობა
ჯვართამაღლება
ღვთისმშობლის ტაძრად მიყვანება
შობა უფლისა
ნათლისღება
მიგებება
ფერისცვალება
მიძინება
პეტრე-პავლობა
იოანე ნათლისმცემელის თავისკვეთა
სვეტიცხოვლობა
გიორგობა
მთავარანგელოზთა კრება
ნიკოლოზობა
ნინოობა
 
ათონის მთა
ატენის სიონი
ბეთანია
ვარძია
იშხანი
კაბადოკია
ოშკი
საფარა
სვანური ხატები
ყინწვისი
შიომღვიმე
ხანძთა
ხახული
 

 

 

კანდელი

 

 

 

წმ. იოსებ ვრიენიოსი[1]

 

წინასწარმეტყველება კონსტანტინოპოლის დაცემის შესახებ

 

როდესაც ღმერთის დამსჯელ თითს დაინახავთ, ნუ გაიკვირვებთ, რატომ გვიახლოვდებაო იგი. უმჯობესია ღმერთის მოწყალებამ განგაცვიფროთ, რამეთუ არ არსებობს ცოდვა, ჩვენში რომ არ აღესრულებოდეს... უმრავლესობა არც კი უფიქრდება, თუ რას ნიშნავს იყო მართლმადიდებელი, უგულებელყოფენ ყველაფერს, რაც საღმრთოა. სასულიერო პირები ხელდასხმას ფულით ან საჩუქრებით იღებენ. მრავალ მათგანს სამარცხვინოდ შეუცოდავს ქალთან ან სხვა ხორციელი ცოდვა ჩაუდენია. ისინი უპატიოსნობითა და სულიერი სიბნელით არიან მოცულნი. ცოდვას ჩადიან და წმიდა ტრაპეზთან მიახლოებას ბედავენ. ჰოი, შეიწყალე, ღმერთო, ისინი. აღსარებაზე ქრთამით მიუტევებენ უმძიმეს ცოდვებს და ნებას რთავენ წმიდა ზიარება სინანულის გარეშე მიიღონ. ხშირია ღმრთის გმობა და მკრეხელობა, როდესაც სიცოცხლეს უნდა ვწირავდეთ ღმერთის სახელისათვის; ვწყევლით მოძმეებს და ამით საკუთარ თავს ვიწყევლით; ღმერთის სახელით ვიფიცებთ და დაუფიქრებლად ვარღვევთ ფიცს. ვდრტვინავთ ღმერთზე: ერთიწვიმის გამო, მეორერატომ არ წვიმსო, მესამერატომ არიანო ერთნი მდიდარნი, სხვები კი ღატაკნი. ერთი სიტყვით, უფლის მსაჯულები ვხდებით. ყველგან სიშიშვლეაარა მარტო კაცები არიან სანახევროდ შიშველნი, არც მდედრობითი სქესი ავლენს რამენაირ მოკრძალებას. გოგონები გარყვნილებას მისცემიან, ქვრივებს მამაკაცების შური წვავს. საეკლესიო დღესასწაულებს ცეკვები, სიმღერები, სიმთვრალე და აღმაშფოთებელი ჩვეულებები ახლავს... ადამიანის ან პირუტყვის დასნეულებისას ყველა შემლოცველებისა და ჯადოქრებისაკენ ისწრაფვის, გვერდს უვლიან ღმერთს, ეკლესიასა და პატიოსან ექიმებს. არ არსებობს დღე, რომ გაუმაძღრობაში, ლოთობაში, ხორციელ აღვირახსნილობაში, შურიანობაში, ქურდობასა და მკვლელობაში არ ვმონაწილეობდეთ... ამ ყოველივემ საჯარო ხასიათი შეიძინა, ხოლო იმაზე, რაც დაფარულად ხდება, საუბარიც კი სირცხვილია. ამგვარი მდგომარეობა, თუკი უკეთესობისკენ არ შეიცვლება, დამსახურებულ სასჯელთან მიგვიყვანს.

 

[1] წმ. იოსებ ვრიენიოსი (1350-1421წ.) – გამოჩენილი ბიზანტიელი ღმრთისმეტყველი და ასკეტი, წმ. მარკოზ ეფესელის მასწავლებელი.

 

 

 

 

isari

 

 

 

 

 

 

 

დ ა ს ა წ ყ ი ს ი

martlmadidebloba.ge - საეკლესიო საიტი - მართლმადიდებლური ბიბლიოთეკა