martlmadidebloba.ge
 
     
 
თავფურცელი
მრწამსი
განმარტება
ცხოვრება
მოღვაწეობა
ცოდვები
საცდურები
გარდაცვალება
პატერიკები
წმინდანები
ისტორია
დღესასწაულები
გალერეა
კონტაქტი
 
გემი - ეკლესიის სიმბოლო
     
 

ანბანური საძიებელი

აბორტი
აზრები
ათი მცნების განმარტება
ათონის ისტორია
ამპარტავნება
ანბანი
ანბანური პატერიკი
ანგელოზები
ასტროლოგია
აღზრდა
აღსარება
ბედნიერება
ბოლო ჟამი
განკითხვა
განსაცდელი
გინება
დიალოღონი
ეკლესია
ეკლესიის ისტორია
ეკლესიური ცხოვრება
ეკუმენიზმი
ესქატოლოგია
ვერცხლისმოყვარება
ვნებები
ზიარება
თავისუფლება
თანამედროვე მაგია
თანამედროვე ცოდვები
იესოს ლოცვა
ინდუიზმი
ინკვიზიცია
ინტერნეტ-დამოკიდებულება
იოგა
იულიუსის კალენდარი
ლიმონარი
ლიტურგია
ლოცვა
მარხვა
მეგობრობა
მეზვერე და ფარისეველი
მისტიკა
მიტევება
მკითხაობა
მოდა, შემკობა
მონაზვნობა
მოძღვარი
მოძღვრობა
მოწყალება
მსხვერპლი
მცნებები
მწვალებლობა
ნათლისღების საიდუმლო
ნარკომანია
ოკულტიზმი
რეინკარნაცია
რელიგიები
როკ-მუსიკა
რწმენა
საზვერეები
საიქიოდან დაბრუნებულები
სამსჯავრო
სამღვდელოება
სარწმუნოება
საუკუნო ხვედრი
სიბრძნე
სიზმარი
სიკეთე
სიკვდილი
სიმდაბლე
სინანული
სინდისი
სინკრეტიზმი
სიყვარული
სიცრუე
სიძვის ცოდვა
სნეულება
სულიერი ომი
ტელევიზორი
ტერმინები
უბიწოება
„უცხოპლანეტელები“
ფერეიდანში გადასახლება
ქრისტიანები
ღვთის შიში
ღვინო
ყრმების განსაცდელები
შური
ჩვევები
ცეცხლი
ცოდვა
ცოდვები
ცოდვის ხედვა
წერილი ათონიდან
ხათხა-იოგა
ხიბლი
ხუცური
ჯოჯოხეთური ექსპერიმენტი
 
წმ. აბო თბილელი
წმ. არსენ კაბადოკიელი
წმ. კოლაელი ყრმები
წმ მარკოზ ეფესელი
წმ. მაქსიმე აღმსარებელი
წმ ნექტარიოს ეგინელი
წმ. ნინო
წმ. სვინკლიტიკია
 
ხარება
ბზობა
დიდი პარასკევი
აღდგომა
ამაღლება
სულთმოფენობა
ღვთისმშობლის შობა
ჯვართამაღლება
ღვთისმშობლის ტაძრად მიყვანება
შობა უფლისა
ნათლისღება
მიგებება
ფერისცვალება
მიძინება
პეტრე-პავლობა
იოანე ნათლისმცემელის თავისკვეთა
სვეტიცხოვლობა
გიორგობა
მთავარანგელოზთა კრება
ნიკოლოზობა
ნინოობა
 
ათონის მთა
ატენის სიონი
ბეთანია
ვარძია
იშხანი
კაბადოკია
ოშკი
საფარა
სვანური ხატები
ყინწვისი
შიომღვიმე
ხანძთა
ხახული
 

 

 

კანდელი

 

 

მიძინება ყოვლადწმიდისა ღმრთისმშობელისა

15 აგვისტო ძვ.სტ./28 აგვისტო ახ.სტ.

 

მიძინება

 
ტროპარი

შობასა ქალწულებაჲ დაიმარხე, და მიცვალებასა სოფელი არა დაუტევე, ღმრთისმშობელო, მიხვედ ცხოვრებად დედა ეგე ცხოვრებისა, და აწ მეოხებითა შენითა იხსნი სიკუდილისაგან სულთა ჩვენთა.

კონდაკი

მეოხებათა შინა სამარადისოდ მვედრებელი, და შეწევნათა შინა უცვალებელი სასოება, ღმრთისმშობელო, სამარემან და სიკუდილმან ვერ დაგაბრკოლეს, არამედ ვითარცა დედა ეგე ცხოვრებისა, ცხოვრებად მიგცვალა, რომელმან დაიმკვიდრა საშო მარადის ქალწულისა.

 

... სიკვდილი ერთისა კაცისა არის დიდი მოკლება მრავალთა სხვათა კაცთათვის. გარნა არა ესრეთი იყო მიცვალება ყოვლადწმიდისა ღვთისმშობელისა. მიძინებითა მისითა არა თუ მოაკლდა რაიმე მახლობელთა მისთა და სოფელსა ყოველსა, არამედ შეეძინა დიდი რამ. რანაირად? ესრეთ, რომელ ყოვლადწმიდამან ღვთისმშობელმან, ვითარცა თქმულ არს საღმრთოსა გალობასა შინა დღეინდელისა დღისასა, „შობასა ქალწულება დაიმარხა და მიცვალებასა სოფელი არა დაუტევა“. სოფელსა ამას შინა ცხოვრება ყოვლადწმიდისა ღვთისმშობლისა იყო ესოდენ მშვიდ და დაფარულ, რომელ მას ჰხედვიდენ არა მრავალნი პირნი, არამედ მხოლოდ რაოდენიმე მახლობელნი მისნი მიიღებდნენ მისგან გამოუთქმელსა ნუგეშსა, დიდსა და სულიერსა სარგებელსა; გარნა ოდესაც იგი გარდავიდა ამიერ სოფლითგან და შევიდა დიდებასა შინა ძისა თვისისა და ღვთისა ჩვენისა, მაშინ იგი შეიქმნა მრთელისა ქვეყნისათვის წყარო მადლისა  და კარი მოწყალებისა. ურიცხვნი შემთხვევანი, მოთხრობა ყოველთა საუკკუნეთა და სრულიად ყოველთა ჭეშმარიტთა ქრისტიანეთა ცხოვრება და სასოება მოწმობენ, თუ რაოდენი მადლი  და წყალობა წარმომდინარეობს ყოველთა კაცთათვის ყოვლადწმიდისა ღვთისმშობლისაგან.

წმ. ეპისკოპოსი გაბრიელი (ქიქოძე)

 

და რა არის დღესასწაულის აღნიშვნა, თუ არა ის, რომ, ნივთიერი საგნებისა და ყოველივე ამსოფლიურისგან განშორებულნი, მთელი გულით მივეჯაჭვოთ ღმერთს? წინააღმდეგ შემთხვევაში რაღა ვთქვათ იმ ადამიანებზე, უდაბნოებში, მთებში და გამოქვაბულებში რომ ცხოვრობენ? ნუთუ ისინი დღესასწაულს არ აღნიშნავენ? პირიქით, ისინი დიდებულად და ღვთივშვენიერად აღნიშნავენ მას თავიანთ მდუმარებაში, და აღნიშნავენ მათზე უკეთ, ვინც მდიდრული ტრაპეზით, შვებითა და განცხრომით ხვდება დღესასწაულს და ამით საკუთარ თავს აცთუნებს. ასეთებზე ამბობს წმინდა წერილი: "იშუებდით ქუეყანასა ზედა და განსცხრებოდეთ. განჰზარდენით ხორცნი თქუენნი, ვითარცა დღედ დაკლვისა" (იაკ. 5,5); რამეთუ ისინი, ასეთი ადამიანები, დასაკლავად განმზადებულ ღორებს ემსგავსებიან, "რომელთაჲ ღმერთი მუცელ არს და დიდებაჲ სირცხვილსა შინა მათსა" (ფილიპ. 3,19). ასე რომ, ჩვენ შეგვიძლია მათზე უკეთ ვიდღესასწაულოთ, თუკი ყურადღებით ჩავუღრმავდებით საკუთარ თავს და, ჩვენი წოდების შესაბამისად, იესო ქრისტეს ღირსეული აღმსარებლები გავხდებით.

წმ. თეოდორე სტუდიელი

 

"და ღვინოჲ ახარებს გულსა კაცისასა" (ფს. 103,15). ღვინო სამკურნალოა და ერთგვარ ნუგეშსაც გვაძლევს იმ შემთხვევაში, თუკი მას ზომიერად ვსვამთ, სხეულის საჭიროების შესაბამისად; ხოლო საჭიროების გარეშე მიღებულს, მას შეიძლება ეწოდოს მრუში, უძღები და შემაგინებელი, რამეთუ "უძღებ არს ღვინო და შემაგინებელ სიმთრვალე" (იგავ. 20,1). ასე რომ, თუ ზღვარს გადახვალ და ზომაზე მეტს დალევ, ღვინო შხამად გადაგექცევა.

წმ. ისიდორე პელუსიელი

 

როდესაც სული სხეულს დატოვებს, ამბობდა იგი [წმ. სვიმეონ მესვეტე], და დაიწყებს ზეცისკენ აღსვლას, მას ეშმაკთა გუნდები შემოხვდებიან და მრავალ დაბრკოლებას შეუქმნიან, განსჯას დაუწყებენ... როდესაც სული მიწიდან ზეცისკენ მიემართება, თვით წმიდა ანგელოზებსაც არ ძალუძთ მისი დახმარება; მას ეხმარება მხოლოდ მისი სინანული და კეთილი საქმეები, ყველაზე მეტად კი – მოწყალება (იგულისხმება სიცოცხლეში აღსრულებული სინანული და კეთილი საქმეები –მთარგმნ. შენ.).

წმიდა იოანე მოწყალე, ალექსანდრიის პატრიარქი

 

მეუდაბნოე პაპა-ტიხონის (ანუ მღვდელმონაზონი ტიხონის – მთარგმ. შენ.) ნეტარი გარდაცვალების წინა დღეებში მას ემსახურებოდა მოწაფე და მორჩილი ბერი პაისი (ცნობილი პაისი ათონელი – მთარგმ. შენ.). ეს მოხდა ღვთისმშობლის შობის დღესასწაულის (8 სექტემბერი ძვ.სტ.) წინადღით. მამა პაისი ეწვია ბერს მის სენაკში.

– შენ წმიდა სერაფიმე ხარ? – ჰკითხა სასიკვდილო სარეცელზე მწოლიარე პაპა-ტიხონმა.

– რას ამბობთ, მამაო? მე თქვენი არ მესმის.

– აი, – უპასუხა ბერმა, – ამ წუთას აქ იყვნენ ღირსი სერაფიმე ყოვლადწმიდა ღვთისმშობელთან ერთად, და ჩვენ ვსაუბრობდით.

– რა გითხრათ ყოვლადწმიდა ღვთისმშობელმა? – შეეკითხა მამა პაისი.

– მითხრა, რომ წამიყვანს თავისი დღესასწაულის შემდეგ.

და მართლაც, 10 სექტემბერს (ძვ.სტ.) მალევე ყოვლადწმიდა ღვთისმშობლის შობის დღესასწაულის შემდეგ, პაპა-ტიხონი მშვიდობით მიიცვალა ჯვრით ხელში. გარდაცვალებამდე ცოტა ხნით ადრე მამა პაისიმ ბერს ცხვირთან რეჰანის ტოტი მიუტანა, რომ სურნელება შეეგრძნო.

– მშვენიერი სურნელება აქვს, მამაო, უთხრა მამა პაისიმ.

– ჰო, ჩემო შვილო, მაგრამ სამოთხის სურნელება ბევრად უფრო მშვენიერია!..

ათონური გერონდიკონი

 

ერთ განდეგილთან უახლოესი ეკლესიიდან პრესვიტერი მიდიოდა და აზიარებდა. ერთხელ ვიღაცამ განდეგილთან პრესვიტერზე უარყოფითად ისაუბრა. როდესაც პრესვიტერი, ჩვეულებისამებრ, განდეგილის საზიარებლად მივიდა, საცდურით შეპყრობილმა ბერმა მას კარი არ გაუღო. პრესვიტერი წავიდა, განდეგილს კი ხმა ჩაესმა: ადამიანებმა მიიტაცეს ჩემი სამსჯავრო. ამის შემდეგ განდეგილს ასეთი ხილვა ჰქონდა: მან ოქროს ჭა, ოქროს ჭურჭელი, ოქროს თოკი, საუკეთესო თვისებების მქონე წყალი და იქვე ვიღაც კეთროვანი დაინახა, რომელსაც ჭიდან წყალი ამოჰქონდა და ჭურჭელში ასხამდა. განდეგილს დალევა სურდა, მაგრამ თავს იკავებდა, რადგან წყალს კეთროვანი ასხამდა. და კვლავ ჩაესმა ხმა: რატომ არ სვამ? რა მნიშვნელობა აქვს, წყალი ვის ამოაქვს? განდეგილი გონს მოეგო და ხილვის მნიშვნელობას მიხვდა. პრესვიტერი მოიხმო და როგორც ადრე, ახლაც სთხოვა ეზიარებინა.

პატერიკი

 

რა ცოდვების გამოც განვიკითხავთ მოყვასს, ხორციელი იქნება თუ სულიერი, იმავე ცოდვებში ჩავვარდებით. სხვაგვარად არ ხდება. 

წმ. იოანე სინელი

 

 

სიახლეები

 

27 აგვისტო, 2015 წ.

ცხოვრება: ნიკოლოზ პესტოვი – ბავშვების აღზრდა მართლმადიდებლურად

 

14 ივლისი, 2015 წ.

ისტორია: წმ. იოანე ოქროპირი და ამიანე მარცელინუსი იერუსალიმის იუდეველთა ტაძრის აღდგენის მცდელობის შესახებ

 

4 ივნისი, 2015 წ.

საცდურები: არტემ გრიგორიანის სულიერი ძიების გზა – რატომ მიიღო მართლმადიდებლობა „იეჰოვას მოწმეების“ სექტის ელიტის წევრმა

 

15 მაისი, 2015 წ.

მოღვაწეობა: არქიმანდრიტი  ეფრემ ფილოთეველი (არიზონელი) – რა უნდა ვქნათ, რომ ნამდვილად განვიცადოთ პასექის სასწაული

 

27 მარტი, 2015 წ.

ისტორია: ალექსანდიაში აღმოჩენილი უაღრესად მნიშვნელოვანი ხელნაწერი

 

24 თებერვალი, 2015 წ.

მოღვაწეობა: მიტროპოლიტი ათანასე ლიმესოელი – დიდი მარხვის სულიერი ბრძოლა

 

20 ნოემბერი, 2014 წ.

საცდურები: ათონის მთის წმ. კინოტის მემორანდუმი მართლმადიდებელი ეკლესიის ეკლესიათა მსოფლიო საბჭოში მონაწილეობის შესახებ

 

10 ოქტომბერი, 2014 წ.

ცხოვრება: მიტროპოლიტ ათანასე ლიმესოელის მონათხრობი ბერი პორფირი კავსოკალიველის ერთი სასწაულის შესახებ

 

24 ივლისი, 2014 წ.

მოღვაწეობა: წმ. ეფრემ ასური – სულის გაკიცხვა

 

14 ივნისი, 2014 წ.

ცხოვრება: წმ. მოციქულთასწორ კოზმა ეტოლიელის († 1779 წ.) წინასწარმეტყველებები

 

7 ივნისი, 2014 წ.

მოღვაწეობა: არქიმანდრიტი რაფაელი (კარელინი), მორჩილება – ძირი მონაზვნობისა

 

26 აპრილი, 2014 წ.

ცხოვრება: იერუსალიმში ცეცხლის გადმოსვლის სასწაულის თვითმხილველთა მოწმობები

 

9 აპრილი, 2014 წ.

პატერიკები: წმ. ეფრემ ასური – თხრობა სალოსის შესახებ

 

8 მარტი, 2014 წ.

ცხოვრება: არქიმანდრიტი ეფრემი, ათონის მთის ვატოპედის მონასტრის იღუმენი – ტელევიზიისა და სულიერი ცხოვრების შესახებ.

 

1 მარტი, 2014 წ.

მოღვაწეობა: წმ. თეოდორე ედესელი – სწავლებები

 

26 იანვარი, 2014 წ.

ცხოვრება: ეკლესიური ცხოვრებისა და საეკლესიო წესების შესახებ

 

6 იანვარი, 2014 წ.

მოღვაწეობა: წმ. მამათა სწავლებები ღვთის შიშისა და ღვთის სიყვარულის შესახებ

 

 

 

 

 

 

 
martlmadidebloba.ge - საეკლესიო საიტი - მართლმადიდებლური ბიბლიოთეკა